תביעות ביטוח

עו"ד לתביעות ביטוח

משרדנו מתמחה בטיפול בתביעות ביטוח על סוגיהן ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי מלא למבוטחים, תוך חתירה להשגת הפיצוי המקסימאלי.

הגשת תביעה נגד חברות ביטוח היא הליך ארוך ומורכב שצריכה להתבצע עם עו"ד לתביעות ביטוח הדורש מומחיות משפטית ענפה בתחום וניסיון מקצועי רב בהתמודדות מול גופים אלו, אשר מערימים קשיים רבים על המבוטח בדרך לקבלת תגמולי הביטוח.

מתי מגישים תביעת ביטוח?

הזכאות לפיצוי כספי מחברת ביטוח קיימת כאשר ישנה פוליסת ביטוח, במסגרתה מתחייבת החברה לשלם למבוטח תגמולים בעת התרחשות האירוע הביטוחי.

מרבית פוליסות הביטוח כתובות בשפה לא ברורה למי שאיננו משפטן ומצב זה יוצר אי בהירות בקרב המבוטח בדבר זכויותיו. לא אחת, סבורים מבוטחים כי על פי תנאי הפוליסה הם אינם זכאים לפיצוי, כאשר הלכה למעשה, הם אכן זכאים לתשלום.

על כן, חשוב לפנות למשרד עו"ד לתביעות ביטוח המתמחה בתביעות ביטוח, אשר יבחן היטב את תנאי הפוליסה ויחווה דעתו באשר לזכאות המבוטח לפיצוי וסיכוייו לזכות בתביעה נגד חברת הביטוח.

חשיבותו של עורך דין תביעת ביטוח בייצוג המשפטי

על פניו ניתן היה לצפות כי רכישת פוליסת ביטוח מבטיחה את קבלת הפיצוי ברגע התרחשותו של האירוע הביטוחי.

אולם המציאות שונה מאוד ובפועל, חברות הביטוח מתנהלות כמערכת משומנת, המשקיעה מאמץ רב באיתור נימוקים לדחיית התביעות המוגשות לה.

מטבע הדברים, המבוטח יתקשה מאוד לעמוד מול משאביה של חברת הביטוח ועל כן הוא זקוק לייצוג משפטי מקצועי של עורך דין לתביעות ביטוח המתמחה בתביעות ביטוח, אשר יילחם עבור זכויותיו וידאג לקבלת מלוא הפיצוי הכספי לו הוא זכאי.

משרדנו טיפל בהצלחה במאות תביעות מול חברות הביטוח השונות, כאשר אנו דואגים לכל היבטי התביעה מתחילתה ועד סופה, מייצגים את המבוטח בכל הערכאות המשפטיות ומלויים אותו עד לקבלת הפיצוי הכספי המקסימאלי.

פנייה לייעוץ מוקדם עם עורך דין לתביעות ביטוח

אתם סבורים כי יש לכם עילה לתביעה נגד חברת ביטוח? אל תשתהו ופנו מוקדם ככל האפשר לעורך דין תביעת ביטוח לקבלת חוות דעת בדבר זכאותכם לפיצוי.

פנייה מוקדמת לייעוץ משפטי חשובה מאוד משתי סיבות. האחת היא כי ככלל, תביעה נגד חברת ביטוח, תתיישן בחלוף 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי.

לאחר תקופה זו, עילת התביעה כבר לא קיימת עוד ומשכך, חשוב שלא להשתהות בפנייה אל עורך דין על מנת שהזכאות לפיצוי לא תאבד.

הסיבה השנייה נוגעת לטיב הטיפול בתביעה. כאשר המבוטח פונה לייעוץ משפטי בסמוך לקרות האירוע, השתלשלות האירועים עוד זכורה לו היטב וכך הוא יוכל לתאר בפירוט רב לעו"ד לתביעות ביטוח את אשר אירע, לרבות קיומם של עדים וראיות אחרות.

כמו כן, איסוף התיעוד הרפואי הוא קל יותר ככל שנעשה בסמוך למועד האירוע הביטוחי ומשכך, רצוי לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי ולא להשתהות שלא לצורך.

שבעה טיפים כיצד לנצח את חברות הביטוח

סביר להניח כי כמעט ואין אדם במדינת ישראל, אשר הצטרך ויצטרך עזרה/פיצוי מחברת ביטוח בשלב כל שהוא בחייו, אך היא הכזיבה אותו וסיפקה לו פיצוי חלקי בלבד או שבמקרים מסוימים אף התנערה ממנו.

אבקש לשתף אתכם בשבע עצות זהב, על מנת שתוכלו להתמודד עם חברות הביטוח ולנצח אותן:

  1. תיעוד – רבים לא מייחסים לכך חשיבות, אך לתיעוד של מכתבים/שיחות טלפון ישנה משמעות קריטית להמשך ההליך. כאשר הנכם מדברים עם נציגים מחברות הביטוח הקפידו להקליט כל שיחה והקפידו לשלוח מכתבים לחברת הביטוח על מה שהוסכם ביניכם. את המכתבים מומלץ לשלוח בדואר רשום וזאת על מנת שחברת הביטוח לא תטען כי "לא קיבלה" מכם כל מכתב.
  2. לא לוותר – למרבה הצער לעיתים חברות הביטוח פועלות בשיטת "מצליח" וטוענות טענות שאין להן כל בסיס משפטי. אל תחשבו כי אם קיבלתם מכתב מחברת הביטוח עם תוכן מסוים, אזי מדובר ב"אורים ותומים" ושכותב המכתב וודאי שב מהר סיני לאחר שקיבל את לוחות הברית. דעו כי פעמים רבות התוכן שנרשם במכתב ניתן להפרכה בקלות על ידי אדם שיש לו הבנה בסיסית בתחום הביטוח.
  3. למידה והכנה – פעמים רבות נציגי חברת הביטוח יוצאים מנקודת הנחה כי הם משוחחים/מתכתבים עם מבוטח שאין לו הבנה בסיסית בנושא הרלוונטי. הקפידו לנסות לקרוא את הפוליסה וללמוד את תוכנה. כאשר תשמיעו הבנה בסיסית בשיחה טלפונית או שתשלחו מכתב עם ציטוט סעיפי הפוליסה, דעו כי יהיה קשה יותר להתמודד מולכם ובמידה וחברת הביטוח תרצה לטעון טענה מסוימת, היא תחשוב על כך עשר פעמים לפני שתטען את הטענה.
  4. מסמכים – הקפידו שיהיו בפניכם כל המסמכים והתכתובות עם חברת הביטוח (פוליסה מלאה, מכתבים, צילומים וכיו"ב). דעו כי חברת הביטוח מחויבת בשקיפות מלאה כלפיכם. גם אם נטען כי אמרתם משהו בשיחה הטלפונית עם חברת הביטוח, בקשו לשמוע את הקלטת השיחה. אם חברת הביטוח מסרבת דעו כי החוק עומד לצדכם.
  5. מומחה פרטי – גם אם מומחה של חברת הביטוח קבע קביעה מסוימת, דעו כי לא מדובר בסוף פסוק. יש לכם את האפשרות ללכת למומחה פרטי, על מנת שזה יקבע את מצבכם. אם חברת הביטוח מתעקשת על קביעת המומחה מטעמה ולא מוכנה להגיע לפשרה, ביכולכם להגיש תביעה לבית המשפט ולתת לשופטים היושבים בדין להכריע בעניין.
  6. ניהול ההליך המשפטי – מומלץ ביותר לנהל ההליך המשפטי עם עורכי דין אשר מתמחים בנזיקין וביטוח. נהלו את התיק בסבלנות ואל תמהרו להתפשר עם חברת הביטוח, אלא אם כן אתם בטוחים כי קיבלתם את מה שמגיע לכם. במידה ואתם סבורים כי חברת הביטוח קיפחה אתכם, אל תהססו להשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותכם. אין זה משנה אם מדובר בעורך דין תביעות ביטוח בדימונה, עורך דין תביעות ביטוח בבאר שבע, עורך דין תביעות ביטוח בדרום או בכל אזור אחר בישראל. הדבר החשוב הוא שייצגו אתכם באופן מקצועי ואמין.
  7. התיישנות – שימו לב כי תקופת ההתיישנות בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח עומדת על 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי. התיישנות בתביעה מכוח פקודת הנזיקין עומדת על 7 שנים מקרות האירוע הביטוחי. התיישנות אצל קטינים בתביעה מכוח פקודת הנזיקין מסתיימת כאשר הקטין מגיע לגיל 25 (7 שנים של התיישנות לאחר שמלאו לו 18). התיישנות בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח מסתיימת כאשר הקטין מגיע לגיל 21 (3 שנים של התיישנות לאחר שמלאו לו 18).

עורך דין תביעת ביטוח

הדרך הבטוחה לקבל כסף אם הפכתם לסיעודיים

אנשים רבים מבוטחים במשך שנים בחברות הביטוח בפוליסות סיעוד. התנאים בפוליסות משתנים מחברה לחברה, אך לכולן מכנה משותף אחד – עזרה כלכלית לאדם שהפך מאדם בריא לאדם שנזקק לעזרת הזולת במשך היממה.

ישנן פוליסות סיעוד שמהותן הינו שיפוי – מתן סעד כלכלי כנגד קבלות עבור הוצאות שהוציא המבוטח הסיעודי, וישנן פוליסות סיעוד שמהותן הינו פיצוי – מתן סכום כסף חודשי אשר נקוב בפוליסה והוא אינו מותנה בהצגת קבלה כל שהיא.

למרבה הצער, פעמים רבות משלמים מבוטחים לחברות הביטוח סכומים ניכרים במשך שנים ארוכות, אך כשמגיע רגע האמת, חברות הביטוח מתנערות מהמבוטח בטענות שונות ומשונות, מסרבות לשלם לו ומותירות את המבוטח כשהוא חסר אונים וללא סעד כלכלי.

לא משנה אם המבוטח גר בדימונה, ירוחם, באר שבע, רהט, סביון או צהלה. חברות הביטוח לא פוסחות על איש. כאשר הן לא מעוניינות לשלם, הסירוב בדרך כלל יהיה עיקש ועקבי.

אבקש לשתף אתכם בשבע עצות זהב, כיצד תקבלו כסף מחברות הביטוח במידה והפכתם לסיעודיים:

  1. הכרה – כאשר מצבכם הרפואי מתדרדר והנכם הופכים לסיעודיים, מהרו לשלוח מכתב לחברת הביטוח וזאת על מנת שתכיר בכם כנזקקים סיעודיים לשם מימוש הפוליסה. חברות הביטוח ישלחו אח/אחות שיבדקו אתכם ויקבעו האם אתם עומדים בהגדרת פוליסת הסיעוד.
  2. תיעוד – הקפידו להתכתב עם חברות הביטוח כשאתם שולחים את המכתבים בדואר רשום ואישור מסירה. לעיתים לחברות הביטוח ישנה נטייה שלא לקבל מסמכים מסוימים, אשר אובדים בדרך או פשוט אינם מגיעים ליעדם מסיבה כל שהיא.
  3. שמירת קבלות – במידה והפוליסה שלכם מותנית בהצגת קבלות, הקפידו לשמור כל קבלה שהוצאתם, אשר קשורה למצבכם הסיעודי. גם אם אתם מתלבטים אם הקבלה היא רלוונטית למצבכם הסיעודי – שמרו אותה. לכל היותר הדבר יידון בהמשך בבית המשפט.
  4. פנייה לערכאות משפטיות – אל תהססו להגיע לערכאות משפטיות במידה וחברת הביטוח קבעה כי אינכם סיעודיים. במידה והנכם סבורים כי מצבכם הרפואי אינו משקף ואינו תואם את החלטת חברת הביטוח, הגישו תביעה לבית המשפט ותנו לשופט להכריע בעניין.
  5. חוות דעת רפואיות – קיימות פסיקות סותרות בבית המשפט, האם כדי לנהל תביעה נדרש המבוטח לצרף חוות דעת רפואית שעלותה ניכרת, או שמא ניתן להסתפק בהערכה תפקודית של אחות סיעודית דרך קופת החולים. במידה ובית המשפט דורש להגיש חוות דעת, דעו כי ההשקעה הכספית בדרך כלל משתלמת.
  6. סכומי כסף – הבינו כי תביעות סיעוד מתנהלות בדרך כלל על סכומי כסף גבוהים ביותר (מאות אלפי שקלים ולעיתים אף מיליוני שקלים). כך שמשתלם ביותר להתמיד מול חברות הביטוח ולא לוותר להן במידה ומצבכם הרפואי אכן רעוע ומצריך עזרה סיעודית.
  7. עורך דין – חשוב ביותר להתנהל עם עורך דין המתמחה בתחום בכל תביעה, אך בתביעות סיעוד הדבר חשוב שבעתיים. ניהול נכון של תיק יכול להיות ההבדל בין הפסד או פיצוי קטן לבין פיצוי שיכול לדאוג למחסורו של המבוטח לשנים ארוכות.

תיקון החוק שמעניש את חברות הביטוח

בשנת 2010 תוקן סעיף 28 א' לחוק חוזה הביטוח והביא עמו בשורה גדולה. החוק קובע כי במידה וחברת הביטוח מתנהלת באופן חסר תום לב ולא משלמת את תגמולי הביטוח, שאינם שנויים במחלוקת, תוך 30 יום מיום שהיו מונחים בפניה כל המסמכים הנדרשים לבירור חבותה, הרי שבית המשפט יחייב את חברת הביטוח בתשלום של ריבית מיוחדת שעומדת על עד פי שלושה מהנהוג על פי חוק הפרשי ריבית והצמדה.

לבית המשפט אין שיקול דעת והוא צריך לחייב את חברת הביטוח בקנס בביטוחים אישיים, אשר כוללים ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח רכב (רכוש) וביטוח דירות ותכולתן. בעניין יתר הביטוחים שאינם ביטוחים אישיים, רשאי (ולא חייב) בית המשפט לחייב את חברת הביטוח בתשלום ריבית מיוחדת.

המצב המשפטי לפני שנת 2010 היה כי בית המשפט רשאי לחייב בריבית מיוחדת את חברות הביטוח אשר התנהלו בצורה שאינה מקובלת, אך כאמור לאחר תיקון החוק, בית המשפט צריך (בביטוחים אישיים בלבד) לחייב את חברות הביטוח בריבית מיוחדת. תיקון החוק על ידי כנסת ישראל נעשה, זאת לאחר שבתי המשפט לא נהגו להשתמש יתר על המידה בהענשת חברות ביטוח סוררות.

חברות הביטוח נהגו (וישנן שעדיין נוהגות) בשיטות אשר אין להן מקום בעולם עסקי נורמטיבי. החשיבה כי מבוטחים צריכים רק לשלם פרמיות ביטוח ולא לקבל פיצוי במידה ומתרחש אירוע ביטוחי, היא מחשבה שלוותה את רוב חברות הביטוח משך שנים רבות.

כנסת ישראל קמה והחליטה לחזק את ההגנה על מבוטחים על ידי תיקון החוק. יש לציין, כי צריך להתאזר בסבלנות עד שבתי המשפט בישראל יפנימו את תיקון החוק ויפסקו על פיו. אין ספק כי כאשר יהיה שימוש מוגבר בחוק, נוכל לראות התנהלות טובה יותר מטעם חברות ביטוח, אשר אינה מקפחת את אזרחי ישראל.

הרבה כסף ממתין לכם בחברות הביטוח

רבים אינם יודעים כי כספים שונים ממתינים להם דרך ביטוחים שונים שעשו כל החיים. אין המדובר בפרסומות המופיעות בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים, בנוגע לכספים שנשכחו בקרנות שונות, אלא מדובר בביטוחים שאנו עושים במהלך כל חיינו ולא תמיד המבוטחים יודעים להפעיל אותם בזמן כאשר הם צריכים אותם.

לדוגמא: ישנם אנשים שעושים ביטוח סיעודי בחברות ביטוח שונות, זאת על מנת שיקבלו כספים במידה ויהפכו למקרה סיעודי. לרוב, על פי תנאי הפוליסה אדם שהינו סיעודי הינו אדם שאינו מסוגל לבצע שלוש מתוך שש פעולות בסיסיות של היום יום שהן:

  1. ניידות – אדם שאינו מסוגל להתנייד באופן סדיר ממקום למקום ללא עזרת הזולת.
  2. אדם שאינו מסוגל לשלוט על הסוגרים (הצרכים) שלו.
  3. אדם שאינו מסוגל להתרחץ לבדו.
  4. אדם שאינו מסוגל לאכול ולשתות לבדו.
  5. אדם שאינו יכול לקום ולשכב באופן עצמאי.
  6. אדם שאינו מסוגל להתלבש ולהתפשט באופן עצמאי.

כמו כן, גם אדם "תשוש נפש", אשר יש ירידה משמעותית ביכולתו האינטלקטואלית והקוגניטיבית (אלצהיימר וכדומה), יכול שיהיה מוגדר גם כמקרה סיעודי אשר זכאי לכספים מחברת הביטוח. דוגמא נוספת לביטוח נפוץ הוא ביטוח אובדן כושר עבודה.

ההגדרה הכללית לביטוח זה היא הגדרה אליה אדם נכנס כאשר הוא איבד את היכולת לעבוד בעיסוק בו עבד לפני קרות מקרה הביטוח וכן איבד את היכולת לעבוד בעיסוק אחר אשר מתאים ליכולתו ולהשכלתו.

ביטוח נוסף שאנשים רבים נוהגים לעשות הוא ביטוח תאונות אישיות, אשר מגדיר תאונה כאירוע פתאומי ובלתי צפוי מראש, על ידי אמצעי חיצוני וגלוי לעין, אשר מהווה את הסיבה היחידה למקרה הביטוח.

כמו כן, מקרה הביטוח לא כולל נזק שנגרם מאלימות מילולית. יש לזכור, כי התיישנות להפעלת הפוליסות עומדת על 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי, כאשר מועד ההתיישנות נעצר רק עם הגשת תביעה לבית המשפט ואינו נעצר כשמשוחחים טלפונית או כשמתכתבים עם חברות הביטוח.

התיישנות אצל קטינים מכח חוק חוזה הביטוח עומדת על 3 שנים מיום שמלאו להם 18 שנה. במידה ויש לכם ילד שנפגע ומבוטח בפוליסה מסוימת, דעו כי יכול להיות ולא איחרתם את המועד להגיש תביעה ולקבל פיצוי בגין פציעתו.

כיצד תפעלו כאשר חוקר פרטי פונה אליכם בהליך תביעת ביטוח?

כאשר אדם פונה לחברת הביטוח בנושא מסוים או מגיש תביעת ביטוח, אין הוא יכול לנוח על זרי הדפנה, אלא עליו לדעת כי לעיתים, חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים אל המבוטח או אל אנשים בסביבה הקרובה שלו.

חשוב לדעת, כי החוקר מטעם חברת הביטוח מצויד במכשיר הקלטה מתחת לבגדיו והוא מקליט כל מילה שתאמרו לו.

על פי חוק, חוקר אינו יכול להטריד את המבוטח ואינו יכול להתחזות לאדם אחר, כך שכאשר חוקר פרטי מגיע אליכם, אתם צריכים לדעת את זהותו (רצוי מאוד לבקש תעודה) ולהבין כי זהו אדם אשר כל מטרתו היא להתחקות אחר מעשיכם/מצבכם הרפואי וכיו"ב.

חוקר פרטי יכול להישלח כמעט בכל נושא ביטוחי, בעניינו פנה המבוטח. לדוגמא: חברות הביטוח שולחות פעמים רבות חוקרים פרטיים כאשר נדון עניין של ביטוח אובדן כושר העבודה של המבוטח (חברת הביטוח תנסה להקליט או לצלם דבר שסותר את האמור).

כן חברות הביטוח ייטו לשלוח חוקר פרטי בתביעות סיעוד, בהן פנה המבוטח נוכח מצבו הסיעודי, אשר אינו מאפשר לו לעשות מספר פעולות בסיסיות בחיי היום יום. יש לדעת, כי בתביעות הסיעוד, פעמים רבות נשלחים החוקרים והם מציבים מארבים עם מצלמות בסמוך לסביבת המגורים של המבוטח.

תביעות נוספות בהן חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים הינן תאונות דרכיםתאונות עבודה, נזקי גוף מתאונות רגילות, נזקי רכוש וכן בעצם כל עניין ביטוחי בו נדרש לבדוק את נסיבות האירוע ו/או את הנזק שנגרם בעטיו. במידה ונשלח אליכם חוקר פרטי מטעם חברות הביטוח, חשוב להבין כי אינכם חייבים לו דבר ומומלץ מאוד לשלוח אותו לדרכו או לתת לו את מספר הטלפון של עורך דינכם.

קראו גם על עו"ד ביטוח לאומי

אין כל סיבה לספק לחוקר ולו נתון אחד בדבר מצבכם (לרבות שכר עבודה, מספר ילדים וכדומה), שכן כל דבר שתגידו (ויכול להתפרש באופן לא נכון), עלול לשמש כנגדכם. במידה וחוקר פרטי מטעם חברת הביטוח הגיע לסביבתכם הקרובה (משפחה, חברים, עבודה וכדומה), מומלץ מאוד שאלו האחרונים לא ישתפו פעולה עם החוקר, שכן גם הם אינם חייבים לו דבר.

ישנן פסיקות רבות בהן נפסלו ראיות של חוקרים פרטיים, שכן אלו דובבו קטינים, צילמו דברים השייכים לצנעת הפרט, הטרידו מבוטחים יתר על המידה, התחזו שלא כדין וכיו"ב.

יש להבהיר, כי מאמר זה אינו בא לעודד התחזות על מנת להוציא תגמולי ביטוח שלא כדין (דבר שאסור בתכלית האיסור), אלא בא ללמדכם לעמוד על זכויותיכם אל מול חברות הביטוח.

צריכים ייעוץ עם עורך דין תביעת ביטוח? צרו איתנו קשר ומשרדנו ישמח לענות לכל השאלות – עו״ד ינון הדאיה

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן