האם ידעתם שילדכם מבוטח 24 שעות ביממה בביטוח תאונות אישיות

כל כך הרבה פעמים אני פוגש הורים, אשר מופתעים לשמוע כי ילדם מבוטח בביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר משך 24 שעות ביממה. אותם הורים מופתעים לשמוע גם, כי הביטוח אינו חל רק בשטח בית הספר ובזמן הלימודים, אלא חל בכל זמן נתון וללא שום קשר היכן נמצא הילד.

כידוע, ילדים הם שובבים גדולים ואוהבים לקפוץ ולשחק. גם הנערים והנערות אינם יושבים בחיבוק ידיים והם אלופים במשחקי כדור ובריצות למרחקים. מדי שנה מתרחשות אלפי פציעות קלות של ילדים ושל נערים והדבר טבעי ומקובל. לעיתים רחוקות, פציעות אלו יכולות להיות חמורות יותר ולהותיר את הילד אל מול מציאות חדשה וקשה. מאמר זה מתייחס בעיקר למקרים אלו ויש לאחל לכל ילדי ישראל בריאות חזקה ואיתנה. תאונות אישיות ילדים

בשנים האחרונות (מחודש ספטמבר 2016) מבטחת חברת הביטוח "איילון" את תלמידי בית הספר והתשלומים שהיא משלמת לילדים שנפצעו יכולים לנוע בין סכומים של עשרות אלפי שקלים (לנכות קבועה נמוכה יחסית), ועד לסכומים של מאות אלפי שקלים במקרים של נכות קבועה שהיא ניכרת או במקרה מוות (חס וחלילה).

יש לציין, כי הפיצוי המינימלי שניתן על ידי חברת הביטוח הינו בגין נכות של הילד בשיעור של 5% נכות קבועה.

סכומי הפיצוי עומדים היום על כ-1,000 דולר לכל אחוז של נכות וכך לדוגמא, אם במקרה ילד נפצע ונותרו לו 20% נכות קבועה, הרי שהוא יהיה זכאי לסכום פיצוי של כ-20,000 דולר רק מביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר. מובן, כי במקרה והילד נפצע בעקבות רשלנות של מזיק, הרי שהוא יוכל לתבוע ולקבל פיצויים נוספים מאותו מזיק, ללא כל קשר לתביעת תאונות אישיות.

דבר נוסף שחשוב לשים לב היא ההתיישנות על התביעה. פעם אחר פעם באים אלי הורים שחשבו כי פספסו את ההזדמנות לתבוע בשם הילד, שכן עברו שנים רבות מיום האירוע. אני מסביר להם, כי תביעה בביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר מתיישנת רק לאחר שלוש שנים מיום הגיע הילד לגיל 18, קרי גיל 21. כך יוצא לדוגמא, כי במידה וילד נפצע בגיל 8 ונותרה לו נכות צמיתה, הרי שיש באפשרותו לתבוע את חברת הביטוח במשך 13 שנה וההתיישנות תחל רק בגיל 21.

יש להבהיר, כי התיישנות על תביעה נעצרת רק עם הגשת תביעה לבית המשפט ואינה נעצרת כאשר מתכתבים עם חברת הביטוח. חשוב מאוד לשים לב שזמן הגשת התביעה אינו חולף, שכן רק בגין זה תביעה שכזו ניתן להרוויח סכומים גדולים ביותר עבור ילדכם.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן