ארבעה פסקי דין אשר עוסקים בנשיכת כלב

תביעה על נשיכת כלב

רבים סבורים כי הכלב הינו חברו הטוב ביותר של האדם. הדבר נכון ברוב המקרים, שכן הכלב מארח חברה לאדם, שומר עליו ונאמן לו. עם זאת, למרבה הצער כלב יכול גם לתקוף ולנשוך במקרים מסוימים, לגרום לפציעות קשות ובמקרים נדירים אף למוות.

חושבים על הגשת תביעה על נשיכת כלב? תחילה, אבקש לשתף אתכם בארבעה פסקי דין העוסקים בתביעות על נשיכות כלבים.

פס"ד ראשון

ילדה ליטפה כלב מסוג דלמטי בבית של חברים של ההורים, כאשר לפתע הכלב נשך באופן חמור ביותר את ידה ופניה של הילדה. בעקבות הנשיכה נגרמו לילדה נכויות אורטופדיות, צלקות קשות ואף נכות נפשית כתוצאה מטראומה וחרדות.

בעקבות תביעה על נשיכת כלב, בית המשפט קבע כי סיבת נשיכת הכלב איננה ידועה ומשכך בעל הכלב הוא האשם היחיד באירוע.

 

פס"ד שני

ילד בן 8 הותקף ברחוב על ידי כלב מסוג דני ונגרמו לו צלקות ביד שמאל ובמצח. הסתבר כי הכלב נשך בעבר פעמים רבות ולכן נחשב לכלב מסוכן.

בעל הכלב קיבל תביעה על נשיכת כלב על ידי הילד והוריו בגין הצלקות שנותרו לילד.

בית המשפט קבע כי בעל הכלב היה צריך להשגיח על הכלב וחייב אותו לשלם לילד הנפגע סך של 35,000 ש"ח, וזאת בגין הכאב וסבל שעבר הילד.

בררו גם לגבי עורך דין תאונות תלמידים

פס"ד שלישי

אדם בן 63 רכב על אופניו בקרית חיים, כאשר לפתע שני כלבים השייכים לשתי משפחות הגרות בסמוך, התנפלו על רוכב האופניים, גרמו לנפילתו מהאופניים וכתוצאה מכך נגרם לו שבר בפרק ירך שמאל.

שתי המשפחות טענו כי הכלבים התוקפים כלל לא היו שייכים להם וכן אם נגרם לרוכב האופניים נזק, הרי שזה כלל לא קשור לכלבים, אלא מנפילה עצמאית מהאופניים.

בית המשפט קבע כי רוכב האופניים הותקף על ידי הכלבים של שתי המשפחות ונפילתו מהאופניים נגרמה כתוצאה של התנפלות הכלבים. בית המשפט פסק כי שתי המשפחות יתחלקו בתשלום של 105,000 ש"ח לתובע, זאת בגין נכותו האורטופדית שנגרמה מתקיפת הכלבים.

פס"ד רביעי

אדם יצא מביתו לטייל עם כלבו, כאשר לפתע כלבו הותקף על ידי כלב אחר (כלב שברח לאישה שיצאה לטייל עם כלבה). בעל הכלב ניסה להגן על כלבו וננשך על ידי הכלב התוקף בכף ידו השמאלית ונגרמה לו נכות אורטופדית צמיתה.

בית המשפט פסק כי בעלת הכלב התוקף לא השגיחה על הכלב כראוי ולכן תשלם לאדם שהותקף סכום של 96,000 ש"ח, אשר כוללים בעיקר כאב וסבל בגין הפציעה הקשה מהנשיכה.

לסיכום

תביעות על נשיכות כלבים הינן עניין רציני ולא פעם נפסקים פיצויים בסכומים גבוהים לגורם שנפגע.

חושבים על תביעה על נשיכת כלב? עורך דין ינון הדאיה ישמח להעניק לכם סיוע משפטי מקצועי – יכול מאוד להיות גם שתקבלו את המגיע לכם.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן