החליקה באימון כושר וקיבלה פיצוי בסכום של 115,694 ₪

התובעת, ילידת 1968, קוסמטיקאית שכירה במקצועה. ביום 21.3.16, לאחר סיום שיעור עיצוב הגוף שהתקיים עם מדריכה בסניף בחולון, יצאה התובעת מאולם הספורט, כשלפתע נזכרה ששכחה את הג'קט שלה באולם הספורט, ולכן שבה אליו ובדרך מעדה והחליקה בשל מים או כתם שמן שהיו על הרצפה. כתוצאה מכך היא נחבלה בברך ובקרסול ימין.

התובעת פונתה לקופת החולים, שם נבדקה ובוצע לה צילום שהעלה, כי קיים שבר תלישה בקצה הפטישון המדיאלי, שבר בפטישון החיצוני וכן רגישות בברך, נפיחות ומגבלות תנועה. רגלה גובסה והיא הופנתה למיון לביצוע צילום CT לקרסול.

בדיקת ה- CT אובחן שבר בפטישון בלטראלי, והיא המשיכה להיבדק על-ידי אורתופד ושבה לביקורות.

מומחה מטעם בית-המשפט, ד"ר משה לוינקופף, קבע כי לתובעת נכות שאותה ניתן לייחס לתאונה הנוכחית בשיעור 6%.

בית המשפט קיבל את התביעה וקבע כי התובעת הוכיחה שהיא החליקה על כתם שמן באולם הספורט של הנתבעת, עת שבה אל המקום כדי לקחת את פריט הלבוש שלה.

היה על הנתבעת לוודא כי האולם נקי מכתמי שמן והיא לא עשתה כן ובכך התרשלה.

אסור היה לנתבעת לאפשר פעילות ספורט באולם בלא לוודא, כי אולם הספורט נקי בכל עת מכתמי שמן, בפרט כאשר הייתה מודעת לנוהג הקיים של המתעמלות לאכול בסמוך לספסל ולמתלה הבגדים. לפיכך יש לקבוע, כי הנתבעת התרשלה ביחס לתובעת, אשר הגיעה כדין לשיעור שנערך באולם הספורט שלה וכי קיים קשר סיבתי להחלקה ולנזקי התובעת.

בית המשפט קבע שהתובעת תפוצה בסכום של 128,549 ש"ח, מסכום זה יש לנכות 12,855 ש"ח בגין אשמה התורם של התובעת, הסכום לאחר הניכוי עומד על סך 115,694 ₪.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן