המהפכה הגדולה בביטוח תאונות תלמידים

לאט לאט ובשקט התחוללה מחודש ספטמבר 2016 מהפכה של ממש בנוגע לביטוח תאונות תלמידים שחל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע וללא קשר האם התלמיד נפצע בבית הספר או במקום אחר.

עד ליום 31.8.2016 תלמיד שנפצע היה צריך להעדר לפחות 21 ימים ברציפות מבית הספר, זאת על מנת לקבל 94 שקלים ליום (צמודים למדד) ובניכוי של 5 ימי המתנה.

החל מיום 1.9.2016 תלמיד שנפצע צריך להעדר לפחות 90 ימים ברציפות מבית הספר, זאת על מנת לקבל 213 שקלים ליום (צמודים למדד) ובניכוי 5 ימי המתנה.

גם בעניין של סכומי פיצויים לנכות קבועה חל שינוי.

עד ליום 31.8.2016 תלמיד שנפצע ונותרה לו נכות בשיעור של 5% לפחות (נכות לא אסתטית), היה זכאי לקבל סך של 3,760 ₪ לכל אחוז של נכות (צמודים למדד).

החל מיום 1.9.2017 תלמיד שנפצע ונותרה לו נכות בשיעור של 5% לפחות (נכות לא אסתטית), יהיה זכאי לקבל סך של 4,020 ₪ לכל אחוז של נכות (צמודים למדד).

יוצא מזה, כי אם בעבר תלמיד ששבר יד או רגל ושנעדר לתקופה סטנדרטית מבית הספר (כפי שקורה לילדים רבים), הרי שהיה זכאי לפיצוי כל שהוא (גם אם סמלי).

כיום הפוליסה מתייחסת בעיקר לתאונות קשות יותר (צורך ב- 90 ימי היעדרות לפחות), אך מצד שני סכומי הפיצוי לימי ההיעדרות עלו ביותר מפי שניים.

יש לזכור, כי לא חל שינוי על התיישנות בגין פוליסה תאונות תלמידים (ההתיישנות על פי חוק). תביעה בגין פוליסה זו תתיישן כאשר יגיע הילד לגיל 21 (שלוש שנים מיום הגיע הקטין לגיל 18).

לסיכום:

החל מיום 1.9.2016 חלה מהפכה של ממש בביטוח תאונות תלמידים.

הפוליסה כיום מיטיבה עם תלמידים שנפצעו פציעות קשות יותר ונעדרים מבית הספר זמן ממושך לאחר התאונה, לעומת זאת תלמידים שנפצעו פציעה קלה יותר (כפי שקורה לרוב הילדים) מקופחים מהפוליסה החדשה, שכן לא יהיו זכאים לכל פיצוי כספי.

בכל תאונה של קטין מומלץ להתייעץ עם המומחים בתחום וזאת על מנת שילדכם לא ייאבד את זכויותיו לפיצוי כספי הולם.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן