שלושה פסקי דין אשר עוסקים בנפגעי פעולות טרור

למרבה הצער, מדינת ישראל הינה מדינה אשר משופעת בפיגועים ובפעולות טרור שונות. כמעט מדי יום ניתן לראות כי אדם או קבוצת אנשים נפגעת מפעולת טרור. אולם, קיימים גם נפגעים רבים שהם נפגעי חרדה או פגועי נפש כתוצאה מפעולות טרור, אשר התקשורת ממעטת לדווח עליהם.

אבקש לשתף אתכם בשלושה פסקי דין, אשר עוסקים בנפגעי פעולות טרור.

1. יתומים אשר איבדו את שני הוריהם בפעולת איבה, פנו לביטוח הלאומי על מנת לקבל מענק נישואים בגין כל הורה שנהרג – בנפרד. הביטוח הלאומי טען שהיתומים יכולים לקבל מענק נישואים רק בגין הורה אחד שנהרג ולא בגין שני ההורים.

הביטוח הלאומי טען כי לא ניתן לשלם עבור שני ההורים שנהרגו שכן מדובר בכפל תשלום.

בית המשפט פסק כי אין המדובר בכפל תשלום וכאשר שני ההורים נהרגים הדבר מהווה פגיעה כלכלית קשה הרבה יותר מאשר הורה אחד שנהרג.

משכך, בית המשפט פסק כי יש לשלם ליתומים תשלום מענק נישואין, הן בגין האב שנהרג והן בגין האם שנהרגה.

2. אב ובנו נהרגו בתאונה, עת יידו עליהם אבנים, האב איבד שליטה על הרכב והרכב התדרדר לצד הכביש. העיזבון תבע את ביטוח החובה של הרכב בטענה שהמוות של השניים נגרם כתוצאה מתאונת דרכים ולא מידויי האבנים.

בית המשפט פסק כי לא ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הרכב, אלא את המוסד לביטוח לאומי בגין פגיעת איבה, שכן כל הסימנים מעידים כי ידויי האבנים הינם הסיבה היחידה לכך שהרכב נכנס לסיטואציה של סחרור ובעקבותיו התאונה.

3. נהג נסע ברכב בירושלים, לפתע היה פיגוע ואמבולנס שהיה בדרכו לפיגוע, פגע ברכב וגרם לנהג פגיעות גוף. הנהג הגיש תביעה וטען שהוא נפגע פעולת איבה.

בית המשפט קבע כי נהג הרכב איננו נפגע פעולת איבה, שכן לא הייתה קרבה מספקת בין הפיגוע ובין התאונה. בית המשפט קבע כי נהג הרכב רשאי להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב בגין תאונת הדרכים.

יש לציין כי בפסק דין זה הותיר בית המשפט פתח לנהג שנפגע, שכן במידה והיה לו ביטוח חובה בתוקף ורישיון נהיגה בתוקף, אזי הפיצוי בגין התאונה הינו מובטח. הסיבה לכך היא שתביעה בגין חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מקנה פיצוי מובטח, ללא כל צורך בהוכחת אשמה.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן