חמישה פסקי דין אשר עוסקים בתאונות דרכים של ילדים

תאונות דרכים הן דבר נורא ואיום. הדבר גרוע שבעתיים כאשר מעורב גם ילד בתאונה. אבקש לשתף אתכם בחמישה פסקי דין, אשר עוסקים בתאונות דרכים של ילדים:

1. פעוט בן שנתיים נדרס על ידי משאית בצפון הארץ. התינוק הובהל לבית החולים כשהוא במצב קשה מאוד (פגיעה רב מערכתית). הרופאים הצליחו לייצב את מצב הפעוט, אך הוא סבל (ויסבול) מבעיות אורטופדיות ואורולוגיות קשות ביותר.

בית המשפט קבע כי הקטין איבד לחלוטין את יכולתו להשתכר בעתיד ופיצה את הקטין בסכום של 4.25 מיליון שקלים (מעבר לכספים שהקטין קיבל ויקבל בעתיד מהמוסד לביטוח לאומי). הפיצוי ניתן בגין כאב וסבל, עזרת הזולת, הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, הפסד פנסיה והפסד כושר השתכרות לעתיד.

2. נער בן 14 שנה נסע על אופניים, רכב פגע בו והדף אותו למרחק של 15 מטרים. לקטין נגרמו בעיות נוירולוגיות בעקבות התאונה (הוא נפגע בראשו) וכן בעיות פסיכיאטריות (דיכאון, נטילת כדורי הרגעה וכיו"ב).

בית המשפט קבע כי הקטין יפוצה בסכום של מעל חצי מיליון שקלים, כשעיקר הפיצוי מתייחס לכך שנפגעה יכולת השתכרות מסוימת של התובע לעתיד.

3. נער בן 17 נסע לאזכרת אמו (שגם היא נהרגה בתאונת דרכים) ובדרך חזרה נסע עם חברים ברכב, הרכב התנגש בעץ והנער נהרג.

בית המשפט פסק כי חברת הביטוח של הרכב תשלם למשפחתו (אב, אח ואחות) של הנער סכום של 1,700,000 ש"ח, אשר עיקר סכום הפיצוי (כמיליון שקלים וחצי) מחושב לפי הפסד ההשתכרות הצפוי של הקטין המנוח עד שהיה צריך להגיע לגיל פרישה.

4. פעוט בן 3.5 נפגע מרכב כאשר היה הולך רגל. לפעוט נגרמו נזקים של צלקות אסתטיות ותפקודיות וכן נזקים נפשיים בעקבות התאונה.

בית המשפט פסק כי חברת הביטוח של הרכב תשלם לפעוט סכום של 355,000 ש"ח, אשר כוללים הפסד שכר בעתיד, הפסד פנסיה, הוצאות רפואיות וכן כאב וסבל.

5. ילדה מחוננת נפגעה בגיל 8 בתאונת דרכים והתעוורה בעין אחת. נקבעה לה נכות בגין אובדן הראייה בעין אחת ובגין ההפרעות הנפשיות ממנה סבלה בעקבות התאונה.

בית המשפט פסק כי הילדה תקבל פיצוי מחברת הביטוח של הרכב בסכום של 1,400,000 ש"ח.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן