חמישה פסקי דין אשר עוסקים בתאונות נפילה מגובה

רבים אינם יודעים, אך במדינת ישראל מתרחשות מדי יום ביומו עשרות תאונות עבודה אשר מדווחות לביטוח הלאומי, וכן עשרות תאונות עבודה אחרות אשר כלל אינן מדווחות.

חלק קטן מתאונות העבודה מתרחשות בנפילה מגובה. תאונות אלו (אשר בדרך כלל מתרחשות בעבודה בבניין או במפעלים גדולים) מסתיימות לעיתים רבות בפציעות קשות או במוות.

אבקש לשתף אתכם בחמישה פסקי דין אשר עוסקים בתאונות נפילה מגובה.

1. פועל עבד על פיגום מאולתר עם גלגלים, אשר עשוי מצינורות מתכת. הפועל ביצע עבודות צבע, כאשר בעת העבודה הוא נפל מגובה.

בית המשפט קבע כי הפיגום המאולתר היה לא יציב ולא בטיחותי ולכן קיימת רשלנות מלאה של המעביד בגין התאונה.

בית המשפט קבע כי העובד יפוצה על ידי חברת הביטוח של המעסיק בסכום של 632,000 ש"ח (ולאחר ניכוי התגמולים של הביטוח הלאומי בסכום של 310,000 ש"ח), אשר כוללים פיצוי בגין הפסד כושר השתכרות לעתיד, כאב וסבל, פגיעה בניידות, עזרת הזולת והוצאות רפואיות.

2. פועל בניין נפצע כאשר נפל מגובה של 5 מטרים, עת התמוטט גג אסבסט שעמד עליו. העובד ביצע יציקת קורה וכאשר סיים את היציקה נזל הבטון כתוצאה מחור בקורה. הפועל חיפש קרש לסתום את הבטון, אך בגלל שלא היו קרשים בסביבתו הוא נאלץ לטפס על גג האסבסט.

בית המשפט קבע כי המעביד של הפועל התרשל בכך שלא חידד את הוראות הבטיחות היכן מותר לעמוד ולהיכן אסור להתקרב. בית המשפט קבע כי גם לפועל יש תרומה מסוימת בשיעור של 20% לתאונה.

בית המשפט קבע כי הפועל יפוצה על ידי חברת הביטוח של המעסיק בסכום של 630,000 ש"ח (ולאחר ניכוי התגמולים של הביטוח הלאומי בסכום של 427,000 ש"ח), כאשר עיקר הפיצוי ישולם לפועל בעבור הפסד כושר השתכרותו בעתיד.

3. פועל בן 24 עבד בהרכבת צינורות בבניין ברחובות ולצורך העבודה טיפס על סולם. לפתע איבד הפועל את שיווי משקלו, נפל מגובה של 3 מטרים ושבר את שורש כף ידו הימנית.

בית המשפט פסק כי העובד התרשל בכך שלא נזהר כאשר עמד על הסולם, אך קבע כי גם המעביד התרשל בכך שלא סיפק עזרה לפועל שעמד על הסולם עם צינור כבד.

בית המשפט פסק כי המעביד ישלם לפועל מחצית משווי הנזק של הפועל ובסכום כולל של 142,000 ש"ח, אשר כוללים בעיקר הפסד של כושר השתכרות בעבר ובעתיד.

4. פועל עבד בפירוק גג אסבסט, כאשר לפתע קרס אחד מלוחות האסבסט והתובע נפל מגובה רב. לפועל שהיה בן 30 בזמן התאונה נגרמו שברים בחוליות הגב ושברים בחוליות נוספות.

בית המשפט פסק כי חברת הביטוח של המעסיק תשלם לפועל סכום של 880,000 ש"ח, אשר כוללים בעיקר כאב וסבל ואובדן שכר לעתיד.

5. פועל נפל מגובה יחד עם הסולם עליו עמד. הפועל עמד על הסולם כדי לאטום חלק מסככה, כאשר לפתע התנדנד הסולם והפועל נפל יחד עם הסולם.

בית המשפט פסק כי הפועל יקבל פיצוי מחברת הביטוח של המעביד בסכום של 425,000 ש"ח.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן