חמישה פסקי דין אשר עוסקים בתאונות עבודה עם כלים מסוכנים

עבודה עם כלים מסוכנים חייבת להיות כרוכה בהוראות בטיחות מעמיקות, בהדרכה ראויה של העובדים בשימוש בכלים וכן בתקינותם של הכלים.

למרבה הצער, באופן סטטיסטי ניתן לראות כי כמעט בכל מקום עבודה, אשר יש בו הפעלה של כלים מסוכנים, מתרחשת אחת לכמה שנים פגיעה בעובד/עובדים.

אבקש לשתף אתכם בחמישה פסקי דין, אשר עוסקים בתאונות עבודה עם כלים מסוכנים:

1. נגר במפעל השתמש במכונה לחיתוך לוחות עץ. בזמן החיתוך משכה המכונה את לוחות העץ והמסור פגע באגודל בידו הימנית (היד הדומיננטית) של הנגר. כתוצאה מהתאונה נאלץ הנגר לעבור ניתוח להשתלת עור באגודל.

בית המשפט קבע כי המעביד התרשל בכך שגם לא הנהיג שיטת עבודה בטוחה בחיתוך לוחות העץ וגם לא סיפק לעובדים אמצעי הגנה.

בית המשפט פסק כי חברת הביטוח של בעל המפעל תפצה את הנגר בסכום של 196,000 ש"ח וזאת בגין כך שנגרמה לו פגיעה תפקודית קלה וכן כאב וסבל בעקבות התאונה.

2. פועל ייצור בן 32 נפגע בתאונה, בעת עבודה עם מכבש שתפקידו לייצר מכסים לדודי שמש. הפועל ניסה להרים את מכסה הדוד עם פין ששימש למטרה זו, לפתע הפין נפל, הפועל ניסה להרים את הפין וידיו נמעכו בתוך המכבש.

בית המשפט קבע כי המעביד התרשל, שכן מכבש המכונה הופעל לפתע וגרם לפציעתו של הפועל. נקבע כי המעביד חייב לדאוג לכך שמכונות באחריותו יהיו תקינות ובטוחות.

בית המשפט פסק כי הפועל ניזוק בסכום של 955,000 ש"ח. לאחר ניכוי התשלומים שקיבל ויקבל בעתיד הפועל מהמוסד לביטוח לאומי, קבע השופט כי חברת הביטוח של המעביד תשלם לפועל סכום של 220,000 ש"ח בגין פציעתו.

3. איש אחזקה בן 38 נכנס לתוך בור על מנת לתקן צינור מים שהתפוצץ. תוך כדי התיקון קרסו דפנות הבור על איש האחזקה וקברו את גופו. בעקבות התאונה נשברה ברכו של איש האחזקה באופן חמור ונגרמו לו פגיעות אורטופדיות לכל ימי חייו.

בית המשפט קבע כי החברה בה עבד איש האחזקה התרשלה בכך שלא דאגה לדיפון הבור או הרחבתו, וזאת על מנת למנוע את התמוטטות הבור.

בית המשפט פסק כי החברה תשלם לאיש האחזקה סכום של 154,000 ש"ח, אשר כוללים בעיקר רכיבים של כאב וסבל ופגיעה בכושר ההשתכרות בעתיד.

4. פועל שעבד בהרכבת רעפים נפגע בעבודתו, עת חתך לוח עץ בעזרת מסור חשמלי ובעת החיתוך נפל המסור וחתך את ידו של הפועל. לפועל נגרמו פגיעות בעצבי ידו.

בית המשפט פסק כי חברת הביטוח של החברה בה עבד הפועל תשלם לפועל סכום של 100,000 ש"ח, בגין העובדה שהחברה התרשלה באופן חלקי בכך שלא הדריכה את הפועל בחיתוך העץ באופן ראוי.

5. פועלת בחברה שמספקת שירותי קייטרינג, עסקה בטחינת בשר, ניסתה להוציא מזון טחון מהמטחנה ובעקבות כך נקטעו 4 מאצבעותיה.

בית המשפט קבע כי החברה בה עובדת הפועלת התרשלה, שכן דרך ניקוי המטחנה שהונהגה בעבודה הייתה מסוכנת ובניגוד להוראות הבטיחות.

בית המשפט פסק כי נזקה של הפועלת הוא 800,000 ש"ח, כאשר מתוך סכום זה ישולם לתובעת סכום של 450,000 ש"ח מהמוסד לביטוח לאומי.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן