חמישה פסקי דין אשר עוסקים בתאונות תלמידים במהלך שיעור

ילדים ונערים נוטים להשתובב ולשחק במהלך שיעור בבית הספר כדבר שבשגרה. למרבה הצער, מספר מצומצם של משחקים אלו מסתיים לעיתים בפציעות קלות של תלמידים. כמו כן, מספר מצומצם עוד יותר של המשחקים מסתיים בפציעות בינוניות/קשות של אותם תלמידים.

אבקש לשתף אתכם בחמישה פסקי דין, אשר עוסקים בתאונות תלמידים במהלך שיעור.

1. תלמיד בן 12, אשר סבל משברים קודמים בידו, נפצע פעם נוספת בידו כאשר שיחק כדורסל במסגרת שיעור ספורט. הוגשה תביעה כנגד בית הספר בטענה כי אמו של התלמיד ביקשה באופן מפורש מבית הספר, כי ילדה לא ישותף בזמן הקרוב בשיעורי ספורט, זאת על מנת שלא ישבור את ידו פעם נוספת, אך בית הספר לא הקפיד בעניין ולכן התרשל.

בית המשפט קבע כי משרד החינוך יפצה את התלמיד בסכום של 128,000 ש"ח, אשר כוללים פיצוי בגין הפסד כושר השתכרות לעתיד, כאב וסבל, עזרת הזולת והוצאות רפואיות.

2. תלמיד בן 16 נפצע בברכו (פיקת הברך) במהלך שיעור בבית הספר, עת הייתה קטטה בין תלמידים והתלמיד נפגע תוך כדי הקטטה (התלמיד לא היה מעורב בקטטה). טענת התלמיד הייתה כי המורה איחרה לשיעור ולכן לא היה פיקוח על התלמידים והתאונה התרחשה.

בית המשפט קבע כי התלמיד יפוצה בסכום של 198,000 ש"ח, בעיקר בגין העובדה כי בשל נקיעות חוזרות של פיקת הברך, תיוותר לתלמיד מגבלה אורטופדית לכל ימי חייו.

3. תלמיד בן 17 בישיבה תיכונית התעוור בעין אחת, עת במהלך שיעור בספרייה רבו שני תלמידים, כאשר לפתע אחד מהם הרים ספר כבד מאוד וזרק על התלמיד השני. כאמור, התלמיד נפגע בעינו, התעוור בעין אחת ונקבעו לו 30% נכות.

טענת התלמיד הייתה כי אנשי החינוך שהיו במקום האירוע לא טרחו להתערב בקטטה, אלא גרמו לה להתפתח ולהסלים.

בית המשפט פסק כי התלמיד שהתעוור יפוצה בסכום של כ-1,500,000 ש"ח, כאשר הישיבה תישא ב-70% מהנזק ואילו התלמיד הפוגע יישא ב-30% מהנזק.

4. ילדה נפגעה במהלך שיעור התעמלות בבית הספר, עת המורה ביקשה מהילדה לדלג מעל כדורים אשר היו מסודרים בשורה, הילדה דילגה, אך נפלה ושברה את קרסולה.

בית המשפט קבע כי בית הספר אשם בתאונה, שכן התרגיל שהילדה ביצעה יצר סיכון בלתי סביר כלפיה. בית המשפט פסק כי משרד החינוך ישלם לילדה פיצוי בסך של 122,000 ש"ח.

5. תלמיד בן 15 נפגע בבית הספר בכניסה לשיעור, עת פתח דלת זכוכית שהייתה במקום, הזכוכית הייתה סדוקה, היא התנפצה על התלמיד וידו השמאלית נחתכה. כתוצאה מהחתך נגרמו לתלמיד קרעים בגידים וכן פגיעה בעצבי היד.

בית המשפט פסק כי הדלת שהותקנה לא הייתה תקנית וקבע כי התלמיד יפוצה בסכום של 400,000 ש"ח, כאשר 75% מהפיצוי ישולם על ידי בית הספר ו-25% מהפיצוי ישולם על ידי העירייה.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן