חשיבותם של העדים בתאונות תלמידים

עדים טובים, אשר יכולים להעיד על התרחשותם של האירועים בתיקים משפטיים, הינם חשובים בכל נושא ובכל תחום משפטי.

הדבר מקבל משנה תוקף, כאשר מדובר בתיק משפטי של פציעת תלמיד בבית הספר או מחוצה לו.

הסיבה העיקרית לכך היא שכדבר שבשגרה ניתן לראות תביעות של תלמידים, אשר מוגשות לבתי המשפט בישראל, שנים רבות לאחר אירוע התאונה.

הסיבה לכך היא, כי התיישנות בתביעות אצל קטינים מתחילה בדרך כלל שנים רבות לאחר התאונה (גיל 21 בתביעה מכוח פוליסת ביטוח תאונות אישיות של תלמידים וגיל 25 בתביעה מכוח פקודת הנזיקין כנגד בית הספר או גורם אחר).

מכיוון שפעמים רבות חולפות שנים רבות מיום התאונה ועד יום הגשת התביעה, הרי שלעדים מהימנים בתיקים אלו תהיה השפעה מכרעת על התיק. ברוב המקרים ניתן למצוא תלמיד אשר היה עד להתרחשות המקרה והוא זוכר כיצד אירעה התאונה.

כאשר התאונה מתרחשת מחוץ לבית הספר (תלמידי בית הספר מבוטחים בפוליסת תלמידים 24 שעות ביממה), הרי שניתן למצוא גם אנשים זרים, אשר ראו את מקרה התאונה ויכולים להעיד עליו.

הורים, חשוב מאוד לדעת כי במידה וילדכם נפגע בבית הספר או מחוצה לו, אל תתביישו ואל תהססו לברר את פרטי העדים לאירוע, דאגו לרשום את שמם המלא, את מספר הטלפון שלהם (או של הוריהם במידת הרלוונטיות) ואם ניתן רשמו גם את כתובת מגוריהם.

שמרו את הפרטים במקום בטוח וידוע, זאת למקרה שתצטרכו לשלוף את הנתונים בעוד מספר שנים לצורך הוכחת המקרה.

חשוב לדעת כי פציעות תלמידים שגורמות לנכות הן פציעות אשר יכולות להקנות לנפגע פיצוי משמעותי של עשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים, ולעיתים אף מיליוני שקלים.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן