ילדה בת 12 שנפגעה באופן קשה בתאונת דרכים תקבל פיצוי של יותר מ-11 מיליון שקלים

ילדה קטנה, אשר בשנת 2009 נפגעה באופן קשה על ידי נהג שיכור (כשהייתה בת 12 שנים), תקבל מחברת הביטוח שירביט פיצוי בסכום של יותר מ-11 מיליון שקלים עבור טיפול שיקומי. הסכום יתחלק בצורה כזאת, כך שחברת הביטוח שירביט תשלם לילדה הפגועה סכום של 8.7 מיליון שקלים והביטוח הלאומי ישלם סכום נוסף של 2.6 מיליון שקלים.

הפיצוי הגדול ניתן לילדה הקטנה בגין מספר רכיבי נזק. הרכיב הראשי והעיקרי הוא פיצוי בגין עזרת הזולת. לילדה נקבעו 100% נכות, היא משותקת לחלוטין וזקוקה לטיפול צמוד במשך 24 שעות ביממה. טיפול צמוד זה כרוך בעלויות ניכרות ביותר, שכן יש צורך לשלם לשני מטפלים שיעבדו במשמרות, לשכן את המטפלים ולספק להם צרכי מחיה. רכיב מרכזי נוסף בראשי הנזק הינו רכיב של אובדן כושר ההשתכרות של הילדה לעתיד. פיצוי זה ניתן באופן חד פעמי עבור עשרות שנים (עד גיל 67) בהם הילדה לא תוכל להרוויח כסף בעבודה. הכלל המנחה אצל קטינים הוא שהפיצוי ניתן על בסיס השכר הממוצע במשק (שעומד כיום על כ-9,500 ₪) כפול מספר השנים (באופן מתמטי של היוון) והמכפלה של אחוזי הנכות (במקרה של הילדה מדובר ב100% נכות כאמור לעיל). רכיב נוסף בפיצוי של תאונה זו ניתן עבור ניידות, בפציעות קשות הצורך של הנכה ברכב מותאם עבורו, או שימוש במוניות ספיישל הינו תדיר, ולכן צריך לפצותו לעתיד בגין כך.

בפציעות של נכויות קשות קיים גם רכיב של דיור. כאשר ישנה נכות קשה, יש צורך בפיצוי עבור התאמה מיוחדת של הדירה (כגון משטחי עליה מיוחדים, הרחבה של דלתות וכד') וכן לעיתים צריך לעבור דירה ולגור בקומת קרקע או בבניין עם מעלית.

ישנו גם רכיב הכאב והסבל שבגינו ניתן פיצוי, אך בתאונות דרכים קיימת מגבלת סכום של כאב וסבל, אשר עומדת במקסימום על סכום של כ-170,000 ₪. כמובן שרכיב נוסף וחשוב בפיצוי הינו רכיב של הוצאות רפואיות ואביזרים רפואיים, אשר לא מצויים בסל הבריאות. במקרים של פציעות מיוחדות, רק רכיב זה יכול להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן