כיצד תפעלו כאשר חוקר פרטי פונה אליכם בהליך תביעת ביטוח

כאשר אדם פונה לחברת הביטוח בנושא מסוים או מגיש תביעת ביטוח, אין הוא יכול לנוח על זרי הדפנה, אלא עליו לדעת כי לעיתים, חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים אל המבוטח או אל אנשים בסביבה הקרובה שלו.

חשוב לדעת, כי החוקר מטעם חברת הביטוח מצויד במכשיר הקלטה מתחת לבגדיו והוא מקליט כל מילה שתאמרו לו. על פי חוק, חוקר אינו יכול להטריד את המבוטח ואינו יכול להתחזות לאדם אחר, כך שכאשר חוקר פרטי מגיע אליכם, אתם צריכים לדעת את זהותו (רצוי מאוד לבקש תעודה) ולהבין כי זהו אדם אשר כל מטרתו היא להתחקות אחר מעשיכם/מצבכם הרפואי וכיו"ב.

חוקר פרטי יכול להישלח כמעט בכל נושא ביטוחי, בעניינו פנה המבוטח. לדוגמא: חברות הביטוח שולחות פעמים רבות חוקרים פרטיים כאשר נדון עניין של ביטוח אובדן כושר העבודה של המבוטח (חברת הביטוח תנסה להקליט או לצלם דבר שסותר את האמור). כן חברות הביטוח ייטו לשלוח חוקר פרטי בתביעות סיעוד, בהן פנה המבוטח נוכח מצבו הסיעודי, אשר אינו מאפשר לו לעשות מספר פעולות בסיסיות בחיי היום יום. יש לדעת, כי בתביעות הסיעוד, פעמים רבות נשלחים החוקרים והם מציבים מארבים עם מצלמות בסמוך לסביבת המגורים של המבוטח.

תביעות נוספות בהן חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים הינן תאונות דרכים, תאונות עבודה, נזקי גוף מתאונות רגילות, נזקי רכוש וכן בעצם כל עניין ביטוחי בו נדרש לבדוק את נסיבות האירוע ו/או את הנזק שנגרם בעטיו.

במידה ונשלח אליכם חוקר פרטי מטעם חברות הביטוח, חשוב להבין כי אינכם חייבים לו דבר ומומלץ מאוד לשלוח אותו לדרכו או לתת לו את מספר הטלפון של עורך דינכם.

אין כל סיבה לספק לחוקר ולו נתון אחד בדבר מצבכם (לרבות שכר עבודה, מספר ילדים וכדומה), שכן כל דבר שתגידו (ויכול להתפרש באופן לא נכון), עלול לשמש כנגדכם.

במידה וחוקר פרטי מטעם חברת הביטוח הגיע לסביבתכם הקרובה (משפחה, חברים, עבודה וכדומה), מומלץ מאוד שאלו האחרונים לא ישתפו פעולה עם החוקר, שכן גם הם אינם חייבים לו דבר.

ישנן פסיקות רבות בהן נפסלו ראיות של חוקרים פרטיים, שכן אלו דובבו קטינים, צילמו דברים השייכים לצנעת הפרט, הטרידו מבוטחים יתר על המידה, התחזו שלא כדין וכיו"ב.

יש להבהיר, כי מאמר זה אינו בא לעודד התחזות על מנת להוציא תגמולי ביטוח שלא כדין (דבר שאסור בתכלית האיסור), אלא בא ללמדכם לעמוד על זכויותיכם אל מול חברות הביטוח.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן