כיצד תקבלו כסף אם איבדתם את יכולתכם לעבוד

עולם כמנהגו נוהג ולמרבה הצער מרבית האנשים החיים במדינת ישראל אינם מפנימים את העובדה כי כל עולמם יכול להתהפך ברגע אחד במקרה של תאונה או מחלה.

במידה ונפגעתם בתאונה מסוימת או במחלה וכיו"ב ואינכם יכולים לעבוד, יכול להיות שהנכם זכאים לפיצוי של קבלת קצבה חודשית מחברת הביטוח.

תנאי בסיסי לכך הוא שטרם האירוע שגרם לכם להספיק לעבוד, שילמתם לחברות הביטוח כסף ובעצם ביצעתם ביטוח הקרוי "אובדן כושר עבודה". ביטוח זה חשוב ביותר ומרבית המומחים בענייני פוליסות סבורים כי זהו הביטוח החשוב, ההכרחי והמשתלם ביותר.

התנאים בפוליסת "אובדן כושר עבודה" משתנים בהתאם לזהות חברת הביטוח המבטחת בביטוח זה ואפילו קיימים שינויים בפוליסה של חברת הביטוח במהלך השנים. קרי, התנאים בפוליסה של חברת ביטוח מסוימת יכולים להיות שונים אם זו פוליסה משנת 2010 או פוליסה משנת 2015.

בדרך כלל ברירת המחדל בפוליסת "אובדן כושר עבודה" היא כי אדם איבד את יכולתו לעבוד ולהשתכר (בהתאם למקצועו ולהשכלתו), בשיעור של 75% לפחות. כלומר, הביטוח מתנה את הפיצוי החודשי באובדן כמעט מוחלט של יכולת השתכרותו של המבוטח.

ברוב חברות הביטוח קיימות גם הרחבות של הכיסוי, הקובעות כי די בכך שאדם איבד 25% מיכולתו לעבוד ולהשתכר, וכך יהיה זכאי לפיצוי חלקי בגין אובדן הכנסה זה.

כמו כן, ברוב הפוליסות של חברות הביטוח קיימת תניה הקובעת כי הביטוח יופעל רק לאחר שעברו 90 יום מיום אי הכושר.

במידה ויש לכם את הביטוח של אובדן כושר העבודה, ראשית, לאחר תקופה בה אתם שוהים במחלה, פנו לרופא תעסוקתי וזאת על מנת שיעריך האם ביכולתכם לחזור לעבודה ואם כן, בהתאם לאילו מגבלות הנכם רשאים לעבוד.

בעניינים אלו, מומלץ ביותר להיעזר במומחים בתחום, שכן לעיתים קרובות חברות הביטוח מקשות על המבוטחים בדיוק כשהם זקוקים לכסף זה.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן