כיצד תקבלו כסף אם ילדכם נפצע בטיול

בכל שנה יוצאים ילדים לטיולים מטעם בית הספר מספר פעמים בשנה. טיולים מטבעם, כפי שהם גם מהנים, טומנים בחובם סיכון אפשרי לילד (חס וחלילה).

חשוב לדעת, כי במידה וילד נפצע בטיול של בית הספר, הוא זכאי לפנות למספר גורמים לשם קבלת פיצוי כספי עבור נזקיו. הגורם הראשון הינו הגורם הביטוחי מכח פוליסת ביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר, אשר חלה 24 ביממה וללא קשר האם התאונה התקיימה בבית הספר או מחוץ לבית הספר. בשנים האחרונות מבטחת חברת הביטוח "כלל" את תלמידי בית הספר וקיימת בחברה מחלקה מיוחדת שמטפלת בתאונות אישיות של תלמידים.

הגורם השני שניתן לפנות אליו הוא משרד החינוך (במידה ומדובר בבית ספר ציבורי), או בית הספר עצמו (במידה ומדובר בבית ספר פרטי). גם אם לכאורה נראה כי התאונה אירעה בגלל חוסר זהירות של הילד, ניתן פעמים רבות להגיש תביעה כנגד בית הספר מכח פקודת הנזיקין, בגין חוסר השגחה על הילד או חוסר הדרכה מטעם בית הספר על סכנות צפויות במהלך הטיול.

כמובן שבמידה וישנם גורמים נוספים שהתרשלו כלפי ילדכם, הרי שניתן לפנות גם אליהם לצורך קבלת פיצוי ובמקרה הצורך להגיש נגדם תביעה.

אל תחששו כי תביעה שלכם כנגד בית הספר תפחית את תקציב הטושים בכיתה או תבטל את תקציב הכיבוד באסיפת הורים. מאחורי בתי הספר הציבוריים מסתתרת חברת הביטוח "ענבל" ומאחורי בתי הספר הפרטיים מסתתרות תמיד חברות ביטוח בישראל, אשר כיסיהן עמוקים ובסופו של יום הן אלו שמשלמות את הפיצוי לילד ולהוריו.

כאשר הילד קטין (עד גיל 18), הפנייה או התביעה אל הגורמים הנ"ל וכן קבלת הפיצוי תיעשה דרך הוריו, שכן הורים הינם האפוטרופוסים הטבעיים על ילדיהם.

במידה והילד הפך להיות בגיר במרוצת הזמן, הרי שכל הפניות או התביעות לגורמים ייעשו רק דרך הילד והפיצוי יעבור ישירות אל כיסו של הילד.

גם אם עברו שנים רבות מיום התאונה בטיול, יכול מאוד להיות כי עדיין אתם יכולים לתבוע את הגורמים הרלוונטיים. התיישנות אצל קטינים מתחילה מיום הגיעם לגיל 18 שנה. משכך, תביעה מכח פוליסת ביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר תתיישן מיום הגיע הילד לגיל 21 שנה ואילו תביעה מכח פקודת הנזיקין (כנגד בית הספר ו/או גורמים אחרים), תתיישן רק מיום הגיע הילד לגיל 25 שנה.

חשוב לזכור כי התיישנות נעצרת אך ורק עם הגשת תביעה לבית המשפט ואיננה נעצרת כאשר אתם שולחים מכתבי דרישה או משוחחים טלפונית עם הגורמים השונים.

אל תחמיצו את ההזדמנות לקבל עבור הילד את הפיצוי המגיע לו, שכן תביעות עם נזקים בלתי הפיכים לילד יכולות לעמוד לעתים על סכומים של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים. ניתן לתבוע גם בגין צלקות שנותרו לילד בגלל התאונה ורק בעניין זה ניתן לקבל סכומים ניכרים ביותר.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן