כיצד תקבלו כסף אם ילדכם נפצע בתנועת נוער

ילדים רבים בישראל משתתפים כחברים קבועים בתנועות נוער. ישנן מספר מצומצם של תנועות נוער, אשר לכל אחת יש אג'נדה מסוימת, אשר על פיהן היא מעבירה לילד מסרים ומטרתה לחנך אותו על פי דרכה.

ישנם מחקרים רבים, אשר מראים כי ילד המשתתף בפעילות בתנועת נוער, מקבל סל ערכים חיובי להמשך חייו, משפר את בטחונו העצמי ואת הכישורים החברתיים שלו.

עם זאת, לעיתים ולמרבה הצער, ילד המשתתף בפעילות בתנועת נוער נחשף גם לסיכונים של תאונות. ישנם אין ספור מקרים של ילדים אשר נפצעו במהלך פעילות נוער כזו או אחרת.

לדוגמא, בשנת 2004 נפצע חניך בתנועת הצופים בעת המשחק "שלוש מקלות" (קפיצה בין שלושה מקלות המרוחקים זה מזה). החניך נפגע עת כשקפץ בין המקלות פגע בו חניך אחר, אשר רכב על אופניים. החניך שקפץ בין המקלות נפצע, נגרמו לו שברים, הוא נזקק לניתוחים וקבעו לו נכות לצמיתות.

בית המשפט קבע כי תנועת הצופים חייבת לפצות את התובע בגין התאונה. בית המשפט קבע כי אמצעי זהירות פשוטים של המדריכים, לשם הרחקת סיכונים, היו יכולים למנוע את התאונה.

בית המשפט פסק כי תנועת הצופים תשלם לילד סכום של 222,000 ש"ח.

דוגמא נוספת היא בנוגע לילדה בת 10, חניכת הצופים, אשר נפצעה בזמן פעילות של סדנת בישול. מה שאירע הוא שהונח סיר בישול עם שמן רותח ליד הילדה. לפתע קמה המדריכה, פגעה בטעות בסיר והסיר נשפך על הילדה וגרם לה כוויות קשות ובעיות בתחום הנפשי.

בית המשפט קבע כי תנועת הצופים התרשלה בעניין זה וקבע כי במידה והסיר היה מונח על משטח ישר, או שהיו מנחים את הילדים לשבת רחוק מהסיר, הרי שניתן היה למנוע את התאונה.

בית המשפט פסק כי תנועת הצופים תשלם לילדה סכום של 560,000 ש"ח.

יצוין, כי גם בתנועות נוער אחרות בישראל התרחשו פציעות לרוב, אך הנייר צר מלהכיל.

חשוב לזכור, כי בנוסף לתביעת רשלנות נגד תנועת הנוער, ניתן לבחון האם ישנה האפשרות להפעיל את פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידי בית הספר, אשר חלה 24 שעות ביממה.

יש לדעת, כי ניהול נכון של תיקים אלו, יכול לעיתים לתת פיצוי לילדכם, כך שהדבר יוכל לתת לילד נקודת פתיחה טובה לתחילת החיים (כמובן מבחינה כלכלית ולא מבחינה פיזית או נפשית).

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן