כיצד תקבלו כסף אם נגרמו לכם צלקות מתאונה

רבים אינם יודעים זאת, אך גם צלקות יכולות להוות נכות רפואית ותפקודית. ישנם אנשים אשר נפצעים בתאונת דרכים, תאונת עבודה או כל תאונה אחרת ונגרמות להם צלקות קשות ביותר.

צלקות יכולות להיגרם בסיטואציות שונות כגון צלקות כתוצאה מכוויות (שריפה, טיפול רפואי לקוי, משקה חם שנשפך וכדומה), צלקות כתוצאה מתאונת דרכים (בעיקר פציעות של רוכבי אופנוע), צלקות כתוצאה מנפילה בעבודה, צלקות כתוצאה של נשיכת כלב ובכלל צלקות שיכולות להיגרם באין ספור הזדמנויות שונות ומשונות.

ישנן צלקות אסתטיות, אשר מהוות פגיעה במראה החיצוני בלבד ובדרך כלל מי שאחראי על קביעת נכות בגינן הינו פלסטיקאי. כמו כן, ישנן צלקות אורטופדיות, אשר מפריעות לתפקוד הנפגע, קביעת הנכות בגינן מבוצעת על ידי אורטופד מומחה והערך הכלכלי שלהן (מבחינת פיצוי בנזיקין) יהיה גבוה יותר.

חשוב לדעת, כי בפיצוי הכלכלי ישנה חשיבות גדולה מאוד למיקום הצלקת על גופו של הנפגע. אין דינה של צלקת מוסתרת על הברך כדינה של צלקת על הפנים, אשר גלויה לכל ואינה ניתנת להסתרה.

בנוסף, קיים הבדל בפיצוי הכספי בגין צלקת אם מדובר בזכר או בנקבה. נשים שנפגעו ונגרמו להן צלקות, יקבלו בדרך כלל פיצוי גבוה יותר, שכן רואים זאת כפגיעה בנשיותן ובפוטנציאל ההשתכרות שלהן.

ההגדרות לגובה הפיצוי בגין צלקת היא שתהיה צלקת מכוערת, מיקום הצלקת, רדיוס הצלקת והאם מדובר בצלקות על פני שטחים נרחבים בעור הנפגע.

חשוב לשים לב כי ישנן פוליסות ביטוח אשר מחריגות את הצלקות האסתטיות ואינן מקנות פיצוי בגינן. במידה ונפגעתם ונגרמה לכם צלקת, חשוב לטפל בתיק באופן ראוי, כך שלעיתים רבות ניתן לנהל משפט עם חברת הביטוח ולטעון כי הצלקת אינה רק אסתטית כי אם אורטופדית.

לעיתים קרובות כאשר אדם נפגע ונגרמה לו צלקת ניתן לקבל פיצוי כספי בגין הפגיעה, גם אם צריך לנהל מערכה ארוכת טווח מול חברת הביטוח.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן