כיצד תקבלו כסף מהביטוח הלאומי אם אתם במצב סיעודי

במידה והנכם במצב סיעודי ואינכם מסוגלים לבצע פעולות בסיסיות בחיי היום יום, יכול מאוד להיות כי אתם זכאים לקבל קצבה של שירותים מיוחדים (שר"ם).

זכאי לקצבה הוא מי שעד גיל פרישה מבוטח בביטוח הלאומי וזקוק לעזרה רבה בפעולות פשוטות ובסיסיות בכל יום (אכילה, רחצה, לבוש והתפשטות, שליטה על הצרכים, שכיבה וקימה מהמיטה וניידות בבית), או שהוא זקוק להשגחה קבועה כדי למנוע סכנת חיים.

ישנם מספר תנאים על מנת לקבל את הקצבה לשירותי מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי. התנאי הראשון הוא, כי הזכאי חייב להיות בן מעל ל-18 שנה ועד 90 ימים טרם גיל הפרישה והוא נמצא במדינת ישראל. התנאי השני הוא, כי הזכאי מקבל קצת נכות מהביטוח הלאומי ונקבעו לו אחוזי נכות רפואית בשיעור של 60% לכל הפחות (אחוזים אשר יש בהם קשר לשירותים מיוחדים). במידה והזכאי אינו מקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי, הרי שצריכים להיקבע לו לכל הפחות 75% נכות רפואית (אחוזים אשר יש בהם קשר לשירותים מיוחדים). תנאי נוסף, הוא שהזכאי אינו מקבל קצבת ניידות (למעט במקרים מיוחדים) וכן שהוא אינו מצוי במוסד שניתנים בו שירותי רפואה, סיעוד או שיקום.

את התביעה לגמלת שירותים מיוחדים יש להגיש בטופס בל/7849, בצירוף כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. הבדיקה הראשונית לצורך קבלת הקצבה נערכת במוסד לביטוח לאומי ולעיתים נערכת בדיקה נוספת בביתו של הזכאי.

סכום הקצבה למי שזקוק לעזרה רבה ברוב פעולות היום יום ברוב שעות היממה, עומד על סך של 1,405 שקלים מדי חודש.

סכום הקצבה למי שזקוק לעזרה רבה בכל פעולות היום יום ברוב שעות היממה, עומד על סך של 3,286 שקלים מדי חודש.

סכום הקצבה למי שתלוי לחלוטין באדם אחר, עומד על סך של 5,261 שקלים מדי חודש.

מלבד סכומי הקצבאות הנ"ל ישנה תוספת של מאות שקלים בעבור מקבלי הקצבאות.

במידה וקיבלתם תשובה מהביטוח הלאומי, אשר לדעתכם אינה משקפת את מצבכם הרפואי, ניתן להגיש ערר לוועדת העררים של המוסד לביטוח לאומי.

חשוב מאוד לבצע באופן נכון את הערר וזאת על מנת שאפשר יהיה להגיע לתוצאה מקסימלית. שיעורי הקצבאות יכולים לעמוד על סכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה ומיליוני שקלים במשך שנים רבות, ומשכך לפני ביצוע הליך זה, רצוי להתייעץ עם המומחים בתחום.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן