כמה כסף אתם שווים בתאונת דרכים

האם ידעתם כי אדם שנפגע בתאונת דרכים מפוצה על ידי חברת הביטוח על פי מחירון קבוע מראש? האם ידעתם כי כאשר בית המשפט פוסק בפיצוי בגין תאונת דרכים יש לו נוסחה מתמטית קבועה עמה הוא עובד?

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים ישנם שלושה קריטריונים עיקריים מהם נגזר סכום הפיצוי שהוא יקבל. הקריטריון הראשון הינו אחוזי הנכות שנגרמו לנפגע בעקבות התאונה. בתאונת דרכים אין מומחים פרטיים מטעם הצדדים והמומחים היחידים הינם מומחים שנקבעו מטעם בית המשפט. המומחה הרפואי קובע את הנכות הרפואית, אך בית המשפט מחליט לפצות בסופו של דבר על פי נכות תפקודית של האדם, דהיינו כיצד הנפגע יכול לתפקד עם הנכות שנגרמה לו. כך לדוגמא: פסנתרן עילוי שנפצע בידו ונקבעה לו 5% נכות רפואית בלבד, יכול לקבל פיצוי שיגיע גם למיליוני שקלים על פי נכות תפקודית שקרובה ל- 100%. או לדוגמא: נפגע שבעקבות תאונת דרכים נגרמה לו צלקת בידו ונקבעה לו נכות רפואית של 10%, יקבל פיצוי על פי נכות תפקודית של 5% בלבד, אך דוגמנית שנפגעה בתאונה, נגרמה לה צלקת בידה ונקבעה לה נכות רפואית של 10%, יכולה לקבל פיצוי שיגיע גם למיליוני שקלים בעקבות נכות תפקודית גבוהה, וזאת מכיוון שגופה שהוא תחום עיסוקה ומשלח ידה – נפגע בתאונה.

הקריטריון השני לפיצוי הוא גילו של הנפגע. ככל שאדם שנפגע בתאונת דרכים יהיה גדול יותר, כך סכום הפיצוי שיקבל יהיה נמוך יותר ולהיפך. הסיבה העיקרית לכך היא שהפיצוי מורכב מאובדן כושר השתכרות לעתיד (עד גיל 67) ומעזרה וסיעוד לנפגע (עד תום תוחלת חיים שעומדת כיום על כ-84 שנה).

הקריטריון השלישי לפיצוי הוא מהו הסכום החודשי הממוצע שהנפגע השתכר בטרם התאונה. ככל שהנפגע הרוויח יותר בעבודתו לפני תאונת הדרכים, קיים סיכוי רב כי הוא יקבל פיצוי גבוה יותר. חשוב לציין, כי בשונה מפגיעת גוף רגילה, בתאונת דרכים קיימת הגבלה על פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות לעתיד והיא עומדת על חישוב של עד פי שלושה מהשכר הממוצע במשק (כ-30,000 ₪ לחודש).

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן