מאבטח שנפצע מחזיז במשחק כדורסל פוצה ב-870,000 שקלים

ביום 11.11.07 נערך באולם הספורט מלחה משחק כדורסל בין הפועל ירושלים להפועל חולון. במהלך המשחק הדליק אוהד חולון בשם יוסי מלאך פתיל חזיז וזרק את החזיז למגרש. הדבר היה זמן קצר לפני תום המשחק. מאבטח שנכח במגרש במסגרת עבודתו אצל חברת אבטחה, סבר שמדובר בחפץ תמים ועל כן נכנס למגרש על מנת לסלקו כדי שלא יפריע למהלך המשחק. אלא שזמן קצר לאחר מכן, התפוצץ החזיז בידו של המאבטח וגרם לו לפציעה קשה.

כתוצאה מהפיצוץ איבד המאבטח שלוש מאצבעות יד ימין, ידו הדומיננטית. בבית החולים הצליח הצוות הרפואי לחבר חלק מאחת האצבעות. בנוסף, כתוצאה מפיצוץ החזיז נגרמה למאבטח גם פגיעה ברקמות הרכות בירך ובבטן. המאבטח אושפז בבית החולים במשך 8 ימים, ובהמשך עבר תהליך שיקומי ממושך.

בית המשפט קבע כי זורק החזיז נכנס דרך "שער הילדים" וכי הבידוק בשער זה נעשה על ידי המשטרה. מכאן שהמסקנה המתבקשת היא, כי האחריות בגין כך שיוסי מלאך הצליח להכניס את החזיז לאולם רובצת לפתחה של המשטרה ולא של חברת האבטחה, ועל כן אין להטיל אחריות לגבי עניין זה על חברת האבטחה.

למאבטח נגרמו 30% נכות בעקבות הפציעה ובית המשפט פסק למאבטח בגין רכיב כאב וסבל סכום של 500,000 ₪.

כמו כן, בית המשפט פסק למאבטח פיצוי בגין עזרת הזולת, לעבר ולעתיד, סכום של 415,000 ₪ המשקף סכום חודשי של כ-1,200 ₪ (כ-7 שעות עזרה שבועיות).

בנוסף, המאבטח גם עבד בחברת החשמל והייתה לו פנסיה תקציבית. בית המשפט פסק למאבטח בראש נזק של אובדן חלק מסכום הפנסיה פיצוי על דרך האומדן אותו העמיד על 125,000 ₪.

לעניין הפסד כושר ההשתכרות בעתיד פסק בית המשפט למאבטח פיצוי על פי חישוב לפי בסיס שכר של 24,000 ₪ לחודש; שיעור גריעה מכושר השתכרות של 30% ובסה"כ 1,123,344 ₪.

המאבטח קיבל ויקבל מהמוסד לביטוח לאומי סכום של כ-1,600,000 ש"ח ולכן קבע השופט כי המאבטח יפוצה בסכום של 870,000 ש"ח, כאשר זורק החזיז ישלם 80% מהסכום, אוהד נוסף שידע כי קיים תכנון לזרוק חזיז ישלם 10% מהסכום, אוהד שמכר כרטיס לזורק החזיז (בידיעה שיש חזיז) ישלם 5% מהסכום וגם נקבע שהמשטרה תשלם 5% מסכום הפיצוי.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן