מהם המסמכים שמגישים בתביעה של תאונת דרכים

אבקש לשתף ולהדריך את הקוראים, מהם המסמכים שמגישים בתביעה של תאונת דרכים (נזקי גוף) ומה משמעותם לתיק:

 

  1. אישור משטרה – כאשר נפגע אדם בתאונת דרכים עליו לדווח למשטרה על אירוע התאונה. ניתן לדווח על התאונה בכל תחנת משטרה בישראל ולאחר זמן של כשבועיים (ישנן תחנות משטרה אשר מנפקות אישור בו במקום), תקבלו אישור משטרה. האישור יפרט את זמן ומקום התאונה, פרטי הנהגים המעורבים בתאונה, פרטי הנפגעים ופרטי חברת הביטוח. חשוב לדעת כי ללא אישור המשטרה לא ניתן יהיה לנהל הליך של תביעה מול חברת הביטוח.
  2. כתב ויתור על סודיות רפואית – עליכם לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית, אשר יאפשר לחברת הביטוח לעיין בתיק הרפואי המלא שלכם מיום היוולדכם. במידת הצורך, חברת הביטוח תטען כי נזקי הגוף שלכם נובעים מעבר תחלואתי שלכם ולא מאירוע התאונה. תפקידכם (ותפקיד עורך הדין שלכם) הוא לטעון את ההפך.
  3. ייפוי כח- במידה והנכם מיוצגים על ידי עורך דין, עליו לצרף ייפוי כח לכתב התביעה, אשר מסמיך אותו לנהל את תיק תאונת הדרכים עבורכם.
  4. תצהיר בריאות – נפגע בתאונת דרכים חייב לצרף תצהיר בריאות לכתב התביעה ולדווח על תאונות קודמות שקרו לו טרם התאונה וכן על מחלות קודמות.
  5. בקשה למינוי מומחים – בד בבד עם הגשת התביעה, עליכם לצרף בקשה למינוי מומחים רפואיים (שמומחיותם רלוונטית למצבכם). בבקשה עצמה עליכם לפרט באיזה תחומים צריך בית המשפט למנות מומחה רפואי ומהי הסיבה למינוי. הבקשה עצמה חשובה ביותר, שכן היא בעצם המערכה הראשונה מול חברת הביטוח, האם ימונה מומחה רפואי לקביעת נכות ומי הגורם שיישא בעלותו.
  6. מסמכים רפואיים – בקשת מינוי המומחים צריכה להיתמך במסמכים רפואיים רלוונטיים בנוגע למצבכם בעקבות התאונה. אין הכוונה רק לתיק קופת החולים, אלא גם לצילומים שעשיתם בעקבות התאונה, טיפולי פיזיוטרפיה וטיפולים במקומות אחרים.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן