מה תעשו בוועדה רפואית בביטוח הלאומי

לאחר שהגשתם תביעה למוסד לביטוח הלאומי בנושא רפואי, תתקיים וועדה רפואית בעניינכם.

אתם חייבים להגיע לוועדה עם תעודה מזהה ועם ההזמנה לוועדה ויכולים להתלוות אליכם מתורגמן, רופא מטעמכם ו/או עורך דין.

וועדה רפואית בביטוח הלאומי אורכת מספר דקות, אך במידה וישנם מספר מומחים רפואיים ששואלים שאלות, הרי שהיא עלולה להתארך אל מעבר לזמן הממוצע.

בוועדה הרפואית יישב מומחה רפואי מסוים, אשר יבדוק אתכם בתחום הספציפי שאתם טוענים כי יש לכם ליקוי רפואי בו. במידה ויש לכם ליקויים רפואיים בתחומי רפואה שונים, הרי שוועדה יישבו מספר רופאים, אשר מתמחים בתחומי רפואה שונים והם יבדקו אתכם.

הרופאים ישאלו אתכם על בעיותיכם הרפואיות ועל המגבלות שאותן המגבלות יוצרות לכם. חשוב ביותר לפרט בפני הרופאים את כל הבעיות ואת כל המגבלות שלכם. אל תסמכו על כך שהרופאים של הביטוח הלאומי יבינו מהם הבעיות שלכם, אלא פרטו להם אותן אחת לאחת.

לאחר שהרופאים של הביטוח הלאומי ישוחחו עמכם, אתם תילקחו לפינה צדדית (בחדר עצמו) מאחורי וילון והרופא יבדוק אתכם. שתפו עם הרופא פעולה באופן מלא ואל תתנגדו לבדיקות. כמו כן, דברו עם הרופא באופן נעים, אל תתחצפו אליו ואל תדברו עמו כאילו הוא ילד, שכן בסופו של יום זהו האדם שיכריע האם תקבלו כסף מהביטוח הלאומי ומהו הסכום שתקבלו.

במידה ויש לכם מסמכים רפואיים נוספים, אשר טרם שלחתם לביטוח הלאומי – מסרו אותם באופן ידני למומחים הרפואיים וודאו כי הם מעיינים בהם.

מומלץ ביותר לשמור העתקים מכל המסמכים שהגשתם לביטוח הלאומי (תביעות, מסמכים רפואיים, בקשות וכדומה), האמינו לי, בשלב מסוים בחייכם אתם תצטרכו אותם ואל תסמכו שהביטוח הלאומי ישמור לכם את העותקים.

בוועדה עצמה, יחד עם הרופאים של הביטוח הלאומי יישב מזכיר/מזכירה הוועדה, אשר תפקידו יהיה לרשום בפרוטוקול את הדברים שנאמרו בוועדה. חשוב מאוד והדבר הוא קריטי, לוודא כי כל הדברים שאמרתם בוועדה נרשמו ושדבריכם לא יקבלו משמעות כפולה.

במידה והנכם סבורים כי מה שאמרתם בוועדה אינו משקף את הרשום בפרוטוקול – וודאו כי העניין תוקן ואל תחתמו על הפרוטוקול לפני שהדבר נעשה.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן