מחלות קשות כתוצאה ממחלת מקצוע בעבודה

עובדים רבים בישראל הולכים לעבודה מדי יום ביומו, כאשר הם חשופים לחומרים רעילים בעבודתם. ישנם עובדים אשר עובדים עם אסבסט, חול, צבע, קרינה וכיו"ב ואינם מפנימים ומודעים לסכנה האורבת להם. הסכנה איננה מיידית, אלא היא מחלחלת לתוך תוכו של העובד ומכרסמת בגופו בהדרגה, עד אשר הגוף קורס.

במידה ונחשפתם לחומרים מסוכנים בעבודתכם במשך השנים וחליתם במחלה קשה (חס וחלילה), דעו כי יש לכם מספר גורמים מהם תוכלו לקבל פיצוי כספי. ראשית, עליכם לפנות למוסד לביטוח לאומי וזאת בדרישה כי יכיר במחלתכם כמחלת מקצוע עקב עבודתכם.

יש לצפות כי במידה וקיימת מורכבות בתיק, הרי שהביטוח הלאומי עלול להערים קשיים על ההכרה במחלת המקצוע. המשמעות של ההכרה מטעם הביטוח הלאומי, היא בדרך כלל משמעות עצומה, אשר מתבטאת במאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים (תלוי מהם אחוזי הנכות שנקבעו למבוטח, מהו גילו ומהו שכרו).

גם אם הביטוח הלאומי מתנגד לעניין ההכרה אל תאמרו נואש. המשיכו להילחם בעקביות (במקרים כאלה רצוי עם חוות דעת פרטיות) ונסו לנצח.

המשמעות של ניצחון או הפסד בהכרה במחלות קשות כמחלת מקצוע הינה בדרך כלל משמעות רבה מאוד עם סכומים ניכרים ביותר, אשר בוודאי יכולים לסייע לחולה להתמודד עם מחלתו ברווחה גדולה יותר.

לאחר שקיבלתם את ההכרה מהביטוח הלאומי לעניין מחלת מקצוע, באפשרותכם לשקול את האפשרות להגיש תביעה כנגד המעסיק ו/או צד ג' בגין רשלנות אודות תנאי עבודתכם.

את התביעה עליכם להגיש בצירוף חוות דעת רפואית מטעמכם וכן מומלץ לצרף בהמשך ההליך ראיות, אשר מצביעות על תנאי עבודה לקויים ומסוכנים.

אומנם, כל סכום שתקבלו מהביטוח הלאומי ינוכה מהפיצוי שתקבלו מהמעסיק/צד ג', אולם במחלות קשות, לרוב, יתווסף לכם פיצוי כספי משמעותי, בדמות של מאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן