נער בן 17 נפצע מחזיז בבית הספר ופוצה בסכום של 470,000 שקלים

נער אשר במועד הרלבנטי לתאונה היה קטין בן 17, תלמיד כיתה י"ב בבית ספר תיכון, נפצע בחצר בית הספר, כתוצאה מהתפוצצות חזיז אשר פגע בכף ידו השמאלית.

התובע נפגע בזמן ששהה בחצר בית הספר כתוצאה מפיצוץ של חזיז. החזיז פגע בבטנו ונדבק למעיל ניילון שלבש. הוא תפס את החזיז בידו משום שחשב שנזרקה לעברו אבן. החזיז התפוצץ בבטנו ובכף ידו השמאלית.

התאונה ארעה שעה שהתובע שהה בחצר בית הספר עם חברו לאחר שסיימו מבחן. באותה עת תלמידים הדליקו חזיזים והשליכו אותם בחצר בית הספר. אחד החזיזים הועף, כשהוא דולק, לעבר התובע. החזיז פגע בתובע בגופו והתפוצץ.

התובע אושפז בבית חולים, עבר קטיעת הגלילים המרוחקים באצבעות 3 ו-4 השמאליות וכן עבר ניתוח בהרדמה כללית להשלמת הקטיעה ולסגירת הגדמים. התובע היה זמן ממושך בטיפולים כולל פיזיותרפיה ומעקב אורתופדי במרפאות בבית חולים ובקופת חולים.

בית המשפט קבע כי בנסיבות המקרה, אשמת הנהלת בית הספר ומוריו גדולה. בעלי הזיקה הקרובה ביותר להתנהגות התלמידים הם הנהלת בית הספר והמורים. הם האחראים הישירים לאכיפת המשמעת בבית הספר ולביצוע תכני חוזר המנכ"ל. במקרה דנן בולט גם היעדר ההשגחה מצד ההנהלה והצוות החינוכי על המתרחש בחצר בית הספר. נוכחות מורים בחצר בית הספר היה בה כדי למנוע את התנהגות התלמידים אשר השליכו חזיזים וכן למנוע את חשיפת התלמידים לסכנת פגיעת חזיז על ידי פינויים מהחצר.

בית המשפט פסק לנער פיצוי בסכום של כ-470,000 שקלים, אשר מורכבים בעיקר מסכום של 250,000 שקלים בגין הפסדי שכר לעתיד, 70,000 שקלים בגין כאב וסבל, 20,000 שקלים בגין עזרת הזולת, ו- 37,000 שקלים בגין הפסדי פנסיה.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן