עורך דין ביטוח לאומי בחיפה

הליכים של נזקי גוף מול הביטוח הלאומי אלו הם אירועים אשר בדרך כלל הופכים את החיים ומשנים מקצה אל קצה את האדם שנפגע בהם.

כמובן שהפגיעה היא לא רק בנפגע עצמו, אלא גם בסביבה הקרובה שלו ובמשפחתו. לעתים הפגיעה היא פגיעה פיזית, לעתים הפגיעה היא פגיעה נפשית ולעתים קרובות הפגיעה משלבת גם את שני הדברים.

תביעה מול הביטוח הלאומי בדרך כלל מייצרת מספר שלוחות של הליכים. ראשית כל, תביעה להכרה באירוע (בין אם מדובר בתאונת עבודה, נכות כללית, נפגעי איבה, שירותים מיוחדים וכדומה). שנית ולאחר שהושגה ההכרה, ההליך ממשיך בתביעה לקביעת דרגת נכות וקבלת הפיצוי או הגמלה הקשורים באותה תביעה.

במידה ונפגעתם ואתם זקוקים לעורך דין ביטוח לאומי בחיפה, משרד עורך דין ינון הדאיה ישמח לעמוד לרשותכם ולטפל בכם במקצועיות ובמסירות עד להשגת התוצאה המקסימלית.

עו"ד הדאיה מתמחה בתביעות ביטוח לאומי בחיפה ומלווה את לקוחותיו לוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, לשם השגת הפיצויים הגבוהים ביותר עבור לקוחותיו.

בין אם אתם מחפשים עו"ד תאונות עבודה או עו"ד נכות כללית – עו"ד הדאיה הינו עורך דין לביטוח לאומי בחיפה המטפל בנפגעים וחולים רבים בחיפה על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב של מקצועיות ומסירות כלפי כל לקוח.

כך תנצחו את הביטוח הלאומי:

אבקש לשתף אתכם בעשר עצות זהב, על מנת שתוכלו להתנהל נכון מול המוסד לביטוח לאומי ולנצח אותו:

  1. אל תתייאשו ואל תוותרו. המוסד לביטוח לאומי הינו גוף מסורבל ומתיש. כאשר מנהלים מערכה כנגדו חייבים לדעת כי במידה ותתישו אותו בחזרה, יגדלו הסיכויים שלכם לקחת את כל הקופה. לעיתים המערכה נמשכת שנים, אך מי שיהיה סבלני ונחוש, כמעט תמיד יוכל לזכות ולנצח.
  2. תערערו. מבחינה סטטיסטית כדאי להגיש ערעור ולהגיע לוועדה עליונה. אמנם לא תמיד כדאי לערער וצריך לעשות זאת בחוכמה (כפי שהביטוח הלאומי יכול להעלות אחוזי נכות הוא גם יכול להוריד), אך אין ספק כי במידה ועושים זאת נכון ועם האסמכתאות הנדרשות, כי אז מבחינה סטטיסטית הערעור במוסד לביטוח הלאומי הינו בגדר של כמעט חובה.
  3. מומחים. לעיתים השקעה קטנה יכולה להניב תשואה גדולה. אל תחסכו ופעמים רבות הערכת נכות של מומחה רפואי מטעמכם יכולה לשנות את כל התמונה ולהביא לכם תוצאות שלא חלמתם עליהן. בדרך כלל לעורכי דין העוסקים בתחום, יש מאגר של מומחים פרטיים איתם הם עובדים וזוכים בהנחה עבור הלקוחות.
  4. מסמכים רפואיים. צרפו לביטוח הלאומי את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי. כבר היה לי לקוח שפעל בוועדה הראשונה באופן עצמאי והגיש תביעה לביטוח הלאומי בצירוף 6 מסמכים רפואיים ולא קיבל דבר. הזמנתי את התיק הרפואי של הלקוח וגיליתי תיק עצום של קרוב ל-500 מסמכים רפואיים. כמובן שהגשנו אותם בערעור וזכינו.
  5. תיעוד רפואי. ודאו כי הרופאים שלכם רושמים כל מה שאתם מתלוננים עליו ולא מחסירים שום פרט. זכרו כי מה שאינו מתועד במסמכים הרפואיים כאילו אינו קיים.
  6. רצף טיפולי. שמרו על רצף טיפולי ואל תפסיקו טיפולים באמצע. כאשר מומחים קובעים אחוזי נכות, אחד הפרמטרים המרכזיים שהם מתבוננים בו הוא האם המבוטח מטופל באופן סדיר ורציף. ככל שאין יותר מדי הפסקות בין הטיפולים, אזי ישנו סיכוי כי ייקבע לכם אחוז נכות גבוה יותר.
  7. התיישנות. הגישו את התביעה בזמן ואל תתמהמהו. בביטוח הלאומי תקופות ההתיישנות קצרות יותר בדרך כלל. כך לדוגמא: תביעה לביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה (קראו על עו"ד תאונות עבודה) ניתן להגיש עד 12 חודשים מיום הפגיעה. במידה ותגישו אותה באיחור, יכולים להקטין לכם את הגמלה או לשלול אותה לחלוטין.
  8. "סייג לחוכמה – שתיקה". פתגם זה אינו רלוונטי לגבי הביטוח הלאומי. ככל שתכתבו יותר בתביעה עצמה (כמובן דברים הגיוניים), ככל שתדברו יותר בוועדות (דברי טעם) וככל שתספרו בוועדות הרפואיות סיפורים ספציפיים לעניין חוסר המסוגלות שלכם, אתם מגדילים באופן משמעותי את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה. אדם ביישן וסגור יקטין לעצמו את הסיכוי לזכות בתביעה. אל תחשבו שהמומחים ידעו מהם הכאבים שלכם מהתיק הרפואי – ספרו להם אותם.
  9. אל תצעקו ואל תריבו. אל תרימו את קולכם כשאתם מתנהלים מול הפקידים או מול הרופאים של הביטוח הלאומי. התנהלות זו יכולה רק לייצר אנטי נגדכם ולהפחית לכם את הסיכוי לזכות מול הביטוח הלאומי.
  10. עורך דין. בחרו בעורך הדין הנכון והמומחה בתחום. חשוב לגבי כל תיק, אך במיוחד מול המוסד לביטוח לאומי. לעיתים קרובות, משמעות של קצבה בביטוח הלאומי הינה משמעות עצומה. כאשר מכפילים את הקצבה בעשרות שנים מגיעים בדרך כלל לתוצאה של מאות אלפי שקלים או של מיליוני שקלים. לכן, חשוב מאוד לבצע את ההליך עם עורך דין שעוסק בתחום, זאת על מנת שתוכלו להגיע לתוצאה מקסימלית.

מה תעשו בוועדה רפואית בביטוח הלאומי

הליך מול המוסד לביטוח לאומי, יכול להסתיים בהצלחה גדולה ויכול להסתיים גם בכישלון מוחלט. הבדל עצום בין הצלחה לכישלון ייגרם ככל הנראה, לפי השאלה, האם המבוטח פנה לעורך דין על מנת שייצג אותו מול הביטוח הלאומי, ואם כן, האם עורך הדין מתמחה בתביעות ובטיפול מול המוסד לביטוח לאומי.

אין זה משנה אם מדובר בעורך דין ביטוח לאומי בדימונה, עורך דין ביטוח לאומי בבאר שבע, עורך דין ביטוח לאומי בדרום או בכל מקום אחר בארץ.

הדבר החשוב מכל הוא שיהיה לכם ייצוג הולם בוועדות הביטוח הלאומי, על מנת שלא יקופחו זכויותיכם.

לאחר שהגשתם תביעה למוסד לביטוח הלאומי בנושא רפואי, תתקיים וועדה רפואית בעניינכם. אתם חייבים להגיע לוועדה עם תעודה מזהה ועם ההזמנה לוועדה ויכולים להתלוות אליכם מתורגמן, רופא מטעמכם ו/או עורך דין.

וועדה רפואית בביטוח הלאומי אורכת מספר דקות, אך במידה וישנם מספר מומחים רפואיים ששואלים שאלות, הרי שהיא עלולה להתארך אל מעבר לזמן הממוצע. בוועדה הרפואית יישב מומחה רפואי מסוים, אשר יבדוק אתכם בתחום הספציפי שאתם טוענים כי יש לכם ליקוי רפואי בו.

במידה ויש לכם ליקויים רפואיים בתחומי רפואה שונים, הרי שוועדה יישבו מספר רופאים, אשר מתמחים בתחומי רפואה שונים והם יבדקו אתכם.

הרופאים ישאלו אתכם על בעיותיכם הרפואיות ועל המגבלות שאותן המגבלות יוצרות לכם. חשוב ביותר לפרט בפני הרופאים את כל הבעיות ואת כל המגבלות שלכם.

אל תסמכו על כך שהרופאים של הביטוח הלאומי יבינו מהם הבעיות שלכם, אלא פרטו להם אותן אחת לאחת.

לאחר שהרופאים של הביטוח הלאומי ישוחחו עמכם, אתם תילקחו לפינה צדדית (בחדר עצמו) מאחורי וילון והרופא יבדוק אתכם.

שתפו עם הרופא פעולה באופן מלא ואל תתנגדו לבדיקות. כמו כן, דברו עם הרופא באופן נעים, אל תתחצפו אליו ואל תדברו עמו כאילו הוא ילד, שכן בסופו של יום זהו האדם שיכריע האם תקבלו כסף מהביטוח הלאומי ומהו הסכום שתקבלו.

במידה ויש לכם מסמכים רפואיים נוספים, אשר טרם שלחתם לביטוח הלאומי – מסרו אותם באופן ידני למומחים הרפואיים וודאו כי הם מעיינים בהם.

מומלץ ביותר לשמור העתקים מכל המסמכים שהגשתם לביטוח הלאומי (תביעות, מסמכים רפואיים, בקשות וכדומה), האמינו לי, בשלב מסוים בחייכם אתם תצטרכו אותם ואל תסמכו שהביטוח הלאומי ישמור לכם את העותקים.

בוועדה עצמה, יחד עם הרופאים של הביטוח הלאומי יישב מזכיר/מזכירה הוועדה, אשר תפקידו יהיה לרשום בפרוטוקול את הדברים שנאמרו בוועדה.

חשוב מאוד והדבר הוא קריטי, לוודא כי כל הדברים שאמרתם בוועדה נרשמו ושדבריכם לא יקבלו משמעות כפולה.

במידה והנכם סבורים כי מה שאמרתם בוועדה אינו משקף את הרשום בפרוטוקול – וודאו כי העניין תוקן ואל תחתמו על הפרוטוקול לפני שהדבר נעשה.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן