עורך דין ביטוח לאומי בירושלים

הליכים של נזקי גוף מול הביטוח הלאומי אלו הם אירועים אשר בדרך כלל הופכים את החיים ומשנים מקצה אל קצה את האדם שנפגע בהם.

כמובן שהפגיעה היא לא רק בנפגע עצמו, אלא גם בסביבה הקרובה שלו ובמשפחתו. לעתים הפגיעה היא פגיעה פיזית, לעתים הפגיעה היא פגיעה נפשית ולעתים קרובות הפגיעה משלבת גם את שני הדברים.

תביעה מול הביטוח הלאומי בדרך כלל מייצרת מספר שלוחות של הליכים. ראשית כל, תביעה להכרה באירוע (בין אם מדובר בתאונת עבודה, נכות כללית, נפגעי איבה, שירותים מיוחדים וכדומה). שנית ולאחר שהושגה ההכרה, ההליך ממשיך בתביעה לקביעת דרגת נכות וקבלת הפיצוי או הגמלה הקשורים באותה תביעה.

במידה ונפגעתם ואתם זקוקים לעורך דין ביטוח לאומי בירושלים, משרד עורך דין ינון הדאיה ישמח לעמוד לרשותכם ולטפל בכם במקצועיות ובמסירות עד להשגת התוצאה המקסימלית.

עו"ד הדאיה מתמחה בתביעות ביטוח לאומי בירושלים ומלווה את לקוחותיו לוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, לשם השגת הפיצויים הגבוהים ביותר עבור לקוחותיו.

בין אם אתם מחפשים עו"ד תאונות עבודה או עו"ד נכות כללית – עו"ד הדאיה הינו עורך דין לביטוח לאומי בירושלים המטפל בנפגעים וחולים רבים בירושלים על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב של מקצועיות ומסירות כלפי כל לקוח.

 

גם לעקרת בית נכה מגיע לקבל כסף מהביטוח הלאומי

רבים לא יודעים זאת, אך גם עקרת בית שנקבע לה אי כושר לתפקד, יכולה לקבל כסף מהביטוח הלאומי ולעיתים אף סכומים גבוהים ביותר.

ראשית, חשוב מאוד לדעת כי לפי הגדרת המוסד לביטוח לאומי, עקרת בית הינה ההגדרה לאישה תושבת ישראל נשואה (או ידועה בציבור), אשר בן זוגה מבוטח בביטוח הלאומי והיא אינה עובדת לא כשכירה ולא כעצמאית.

כמו כן, עקרת הבית פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. כאשר אישה מגישה תביעה לקצבת נכות בודקים אם היא עונה על הגדרה של עקרת בית נכה ואז יבדקו את מידת יכולתה לתפקד כעקרת בית.

עקרת בית נכה יכולה לקבל קצבה חודשית מהביטוח הלאומי אם רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לה נכות רפואית בשיעור של לפחות 50% וכן קבעו לה בביטוח הלאומי כי היא איבדה יותר מ-50% מיכולתה לתפקד כעקרת בית.

דרגות אי הכושר האפשריות הינן 50%, 60%, 74% ו-100%. מי שקבעו לה פחות מ–80% נכות רפואית, או דרגת אי-כושר שאינה עולה על 74%, רשאית לערער על אחוז הנכות הרפואית לפני ועדה רפואית לעררים.

את הערר יש למסור לסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים, בכתב ובצירוף נימוקים, בתוך 60 ימים מתאריך קבלת ההודעה הכתובה של המוסד בדבר אחוז הנכות הרפואית.

הוועדה הרפואית לעררים רשאית לאשר את אחוז הנכות הרפואית שקבע הרופא המוסמך או לשנותו.

על החלטה של פקיד התביעות שאין עניינה בדרגת אי–הכושר, כגון על החלטתו בדבר תקופות העבודה של המבוטח, גילו, השכלתו, הכנסותיו מעבודה או שלא מעבודה – אפשר לערער לפני בית הדין האזורי לעבודה.

את הערעור יש למסור לבית הדין בתוך 12 חודשים מתאריך קבלת ההודעה הכתובה של פקיד התביעות בדבר החלטתו.

חשוב להזכיר, כי כפי שהוועדה יכולה להעלות את אחוזי הנכות היא גם רשאית להפחיתם.

כך שלעיתים מבוטחים בביטוח הלאומי שפועלים בצורה שאינה נכונה, מוצאים עצמם מול שוקת שבורה ואף נדרשים להחזיר סכומי כסף ניכרים לביטוח הלאומי.

כאשר פועלים נכון מול הביטוח הלאומי ומביאים את האסמכתאות הנדרשות לצורך ביסוס תביעה, יכולים לשפר את הסיכויים לקבל כסף מהביטוח הלאומי באופן רב, ולעיתים מקבלים קצבאות מהביטוח הלאומי שמגיעות לשווי של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים.

כיצד תקבלו כסף מהביטוח הלאומי אם אתם במצב סיעודי

במידה והנכם במצב סיעודי ואינכם מסוגלים לבצע פעולות בסיסיות בחיי היום יום, יכול מאוד להיות כי אתם זכאים לקבל קצבה של שירותים מיוחדים (שר"ם).

זכאי לקצבה הוא מי שעד גיל פרישה מבוטח בביטוח הלאומי וזקוק לעזרה רבה בפעולות פשוטות ובסיסיות בכל יום (אכילה, רחצה, לבוש והתפשטות, שליטה על הצרכים, שכיבה וקימה מהמיטה וניידות בבית), או שהוא זקוק להשגחה קבועה כדי למנוע סכנת חיים.

ישנם מספר תנאים על מנת לקבל את הקצבה לשירותי מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי. התנאי הראשון הוא, כי הזכאי חייב להיות בן מעל ל-18 שנה ועד 90 ימים טרם גיל הפרישה והוא נמצא במדינת ישראל.

התנאי השני הוא, כי הזכאי מקבל קצת נכות מהביטוח הלאומי ונקבעו לו אחוזי נכות רפואית בשיעור של 60% לכל הפחות (אחוזים אשר יש בהם קשר לשירותים מיוחדים).

במידה והזכאי אינו מקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי, הרי שצריכים להיקבע לו לכל הפחות 75% נכות רפואית (אחוזים אשר יש בהם קשר לשירותים מיוחדים).

תנאי נוסף, הוא שהזכאי אינו מקבל קצבת ניידות (למעט במקרים מיוחדים) וכן שהוא אינו מצוי במוסד שניתנים בו שירותי רפואה, סיעוד או שיקום.

את התביעה לגמלת שירותים מיוחדים יש להגיש בטופס בל/7849, בצירוף כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

הבדיקה הראשונית לצורך קבלת הקצבה נערכת במוסד לביטוח לאומי ולעיתים נערכת בדיקה נוספת בביתו של הזכאי.

סכום הקצבה למי שזקוק לעזרה רבה ברוב פעולות היום יום ברוב שעות היממה, עומד על סך של 1,405 שקלים מדי חודש. סכום הקצבה למי שזקוק לעזרה רבה בכל פעולות היום יום ברוב שעות היממה, עומד על סך של 3,286 שקלים מדי חודש.

סכום הקצבה למי שתלוי לחלוטין באדם אחר, עומד על סך של 5,261 שקלים מדי חודש. מלבד סכומי הקצבאות הנ"ל ישנה תוספת של מאות שקלים בעבור מקבלי הקצבאות.

במידה וקיבלתם תשובה מהביטוח הלאומי, אשר לדעתכם אינה משקפת את מצבכם הרפואי, ניתן להגיש ערר לוועדת העררים של המוסד לביטוח לאומי. חשוב מאוד לבצע באופן נכון את הערר וזאת על מנת שאפשר יהיה להגיע לתוצאה מקסימלית.

שיעורי הקצבאות יכולים לעמוד על סכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה ומיליוני שקלים במשך שנים רבות, ומשכך לפני ביצוע הליך זה, רצוי להתייעץ עם המומחים בתחום.

כיצד תקבלו כסף מהביטוח הלאומי אם לילדכם קיימת נכות

למרבה הצער הורים רבים אינם יודעים כי בביטוח הלאומי קיימת קצבה מיוחדת אשר נוגעת לילד בעל נכות ניכרת. קצבה זו אינה עניין של מה בכך והיא יכולה לסייע באופן משמעותי למשפחה ממוצעת בישראל.

נכון לכתיבת שורות אלה (אוגוסט 2018), קצבה מלאה לילד נכה עומדת על סך של 2,196 ₪ מידי חודש וכן ניתנת תוספת של 373 ₪ לחודש עבור ילד שמקבל קצבה מלאה.

כמו כן, במקרים מסוימים בהם הילד נזקק לעזרה נוספת בביצוע פעולות היום יום (ניידות, אכילה, לבוש, רחצה וכדומה), ניתן לקבל סכום כסף נוסף מהביטוח הלאומי מידי חודש בחודשו.

בעניין של ילד בעל נכות קיימות מחלות מסוימות בהן הזכאות לקצבה תתחיל מהיום בו הילד הגיע לגיל 91 יום ובחלק מהמקרים תתחיל הזכאות בגיל 3 שנים.

במקרים חריגים, כגון ילד שסובל מתסמונת דאון או ילד שסובל מליקוי שמיעה משמעותי, אזי הזכאות לקצבה מתחילה מיום לידתו של הילד.

את התביעה לקבלת קצבת נכות של הילד, יש להגיש למוסד לביטוח לאומי, בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, אישור לימודים מבית הספר או מהגן בו לומד הילד, וכן תעודה רפואית או חוות דעת של רופא פרטי בעניינו של הילד (במידת הצורך).

הורים חשוב שתדעו כי במידה והגשתם תביעה למוסד לביטוח לאומי והיא נדחתה, או שילדכם קיבל החלטה בעניין נכותו, אשר אינה משקפת את מצבו הרפואי, ניתן לערער על ההחלטה בתוך 90 יום לוועדת ערר בביטוח הלאומי.

כמו כן, חשוב לדעת כי ניתן לערער גם על החלטת הביטוח הלאומי בעניין תשלום רטרואקטיבי. רבים לא נוטים לייחס חשיבות לעניין תשלום רטרואקטיבי, אך רק מעניין זה ניתן לקבל תשלומי קצבה בסכומים ניכרים ביותר.

דעו לכם הורים, כי במידה ותיאבקו בביטוח הלאומי באופן נכון ועקבי, תוכלו לשפר את הסיכויים לקבל קצבה גבוהה יותר ובכך תוכלו לשפר את מצבו של הילד ולטפל בו טוב יותר.

חשוב מאוד לבצע את המאבק באופן ראוי ועם כל האסמכתאות הנדרשות, זאת על מנת שתוכלו לנצח את הביטוח הלאומי.

 

מה תעשו בוועדה רפואית בביטוח הלאומי

הליך מול המוסד לביטוח לאומי, יכול להסתיים בהצלחה גדולה ויכול להסתיים גם בכישלון מוחלט.

הבדל עצום בין הצלחה לכישלון ייגרם ככל הנראה, לפי השאלה, האם המבוטח פנה לעורך דין על מנת שייצג אותו מול הביטוח הלאומי, ואם כן, האם עורך הדין מתמחה בתביעות ובטיפול מול המוסד לביטוח לאומי.

אין זה משנה אם מדובר בעורך דין ביטוח לאומי בדימונה, עורך דין ביטוח לאומי בבאר שבע ובית שמש, עורך דין ביטוח לאומי בדרום או בכל מקום אחר בארץ.

הדבר החשוב מכל הוא שיהיה לכם ייצוג הולם בוועדות הביטוח הלאומי, על מנת שלא יקופחו זכויותיכם.

לאחר שהגשתם תביעה למוסד לביטוח הלאומי בנושא רפואי, תתקיים וועדה רפואית בעניינכם. אתם חייבים להגיע לוועדה עם תעודה מזהה ועם ההזמנה לוועדה ויכולים להתלוות אליכם מתורגמן, רופא מטעמכם ו/או עורך דין.

וועדה רפואית בביטוח הלאומי אורכת מספר דקות, אך במידה וישנם מספר מומחים רפואיים ששואלים שאלות, הרי שהיא עלולה להתארך אל מעבר לזמן הממוצע. בוועדה הרפואית יישב מומחה רפואי מסוים, אשר יבדוק אתכם בתחום הספציפי שאתם טוענים כי יש לכם ליקוי רפואי בו.

במידה ויש לכם ליקויים רפואיים בתחומי רפואה שונים, הרי שוועדה יישבו מספר רופאים, אשר מתמחים בתחומי רפואה שונים והם יבדקו אתכם.

הרופאים ישאלו אתכם על בעיותיכם הרפואיות ועל המגבלות שאותן המגבלות יוצרות לכם. חשוב ביותר לפרט בפני הרופאים את כל הבעיות ואת כל המגבלות שלכם.

אל תסמכו על כך שהרופאים של הביטוח הלאומי יבינו מהם הבעיות שלכם, אלא פרטו להם אותן אחת לאחת.

לאחר שהרופאים של הביטוח הלאומי ישוחחו עמכם, אתם תילקחו לפינה צדדית (בחדר עצמו) מאחורי וילון והרופא יבדוק אתכם.

שתפו עם הרופא פעולה באופן מלא ואל תתנגדו לבדיקות. כמו כן, דברו עם הרופא באופן נעים, אל תתחצפו אליו ואל תדברו עמו כאילו הוא ילד, שכן בסופו של יום זהו האדם שיכריע האם תקבלו כסף מהביטוח הלאומי ומהו הסכום שתקבלו.

במידה ויש לכם מסמכים רפואיים נוספים, אשר טרם שלחתם לביטוח הלאומי – מסרו אותם באופן ידני למומחים הרפואיים וודאו כי הם מעיינים בהם.

מומלץ ביותר לשמור העתקים מכל המסמכים שהגשתם לביטוח הלאומי (תביעות, מסמכים רפואיים, בקשות וכדומה), האמינו לי, בשלב מסוים בחייכם אתם תצטרכו אותם ואל תסמכו שהביטוח הלאומי ישמור לכם את העותקים.

בוועדה עצמה, יחד עם הרופאים של הביטוח הלאומי יישב מזכיר/מזכירה הוועדה, אשר תפקידו יהיה לרשום בפרוטוקול את הדברים שנאמרו בוועדה.

חשוב מאוד והדבר הוא קריטי, לוודא כי כל הדברים שאמרתם בוועדה נרשמו ושדבריכם לא יקבלו משמעות כפולה.

במידה והנכם סבורים כי מה שאמרתם בוועדה אינו משקף את הרשום בפרוטוקול – וודאו כי העניין תוקן ואל תחתמו על הפרוטוקול לפני שהדבר נעשה.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן