עורך דין תאונות עבודה ברמת גן

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה ואתם זקוקים לעורך דין תאונות עבודה ברמת גן, משרד עו"ד ינון הדאיה ישמח לעמוד לרשותכם ולטפל בכם במקצועיות ובמסירות עד להשגת התוצאה המקסימלית.

עו"ד הדאיה מתמחה בתאונות עבודה בארץ ומלווה את לקוחותיו לוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, לשם השגת הפיצויים הגבוהים ביותר עבור לקוחותיו.

עו"ד הדאיה הינו עו"ד תאונות עבודה ברמת גן המטפל בנפגעי עבודה רבים ברמת גן על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב של מקצועיות ומסירות כלפי כל לקוח.

כיצד תקבלו כסף מהביטוח הלאומי אם נפגעתם בתאונת עבודה

למרבה הצער, לעיתים אדם נפגע בתאונת עבודה. המטרה היא להפחית את כמות הפגיעות ואת עוצמתן, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה כי תאונות עבודה אכן מתרחשות.

אין צורך להזכיר, כי בארץ קיימים מפעלים רבים ובהם מפעלים עם חומרים מסוכנים, אשר מטבע הדברים מעלים את ההסתברות לפגיעה בעובדים בתאונות עבודה.

כאשר מתרחשת פגיעה בעבודה, חובה על הנפגע ליידע את המעסיק בעניין באופן מידי. כל השתהות בדיווח עלולה לעלות לנפגע ביוקר ולמנוע ממנו בעתיד לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי.

על הנפגע למלא טופס 250 (שכיר) או טופס 283 (עצמאי), אשר מקנה מתן טיפול ראשוני לנפגע בעבודה. השלב הבא הוא מילוי טופס 211 ביטוח לאומי (תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה).

טופס זה מעניק לנפגע את האפשרות לקבל דמי פגיעה לתקופה של עד 91 יום שמתחילים ממחרת ליום הפגיעה.

דמי הפגיעה עומדים על 75% מההכנסה הממוצעת של הנפגע בתקופה של 3 חודשים טרם הפגיעה. יש לציין, כי הסכום המקסימלי היומי לדמי פגיעה עומד נכון ליום 1.1.2018 על סכום של 1,097.88 ₪.

לאחר שמסתיימת התקופה בה הנפגע מקבל מהביטוח הלאומי דמי פגיעה, הוא רשאי להגיש את טופס 200 (תביעה לדרגת נכות מעבודה), ובו מפרט הנפגע את בעיותיו הרפואיות מהתאונה, כשלאחר מכן מזמין המוסד לביטוח לאומי את הנפגע לוועדה רפואית ראשונה. הוועדה קובעת את אחוזי נכותו של הנפגע מהפגיעה בעבודה ועל סמך נתונים אלו היא מפצה אותו.

עורך דין ביטוח לאומי בירוחם, ערערה ורהט

 

 

 

 

 

חשוב להדגיש, כי בתאונת עבודה ישנן 3 קטגוריות של נכות:

  • הקטגוריה הראשונה היא נכות מעבודה של 0%-9% נכות, כאשר נפגע שמקבל נכות בשיעור כזה, אינו זכאי לפיצוי מהביטוח הלאומי.
  • הקטגוריה השניה היא נכות מעבודה של 10%-19% נכות, כאשר נפגע שמקבל נכות בשיעור כזה, זכאי למענק חד פעמי מהביטוח הלאומי.
  • הקטגוריה השלישית היא נכות מעבודה של 20% נכות ומעלה, כאשר נפגע שמקבל נכות בשיעור כזה, זכאי לקצבה חודשית מהביטוח הלאומי.

במידה והנכות הרפואית שנקבעה לנפגע בוועדה של הביטוח הלאומי, אינה תואמת את מצבו של הנפגע, רשאי הנפגע להגיש ערר לוועדה לעררים, שם ידונו שוב במצבו הרפואי של הנפגע ויחליטו מחדש בדבר אחוזי נכותו.

חשוב להדגיש, כי מומלץ לבצע הליכים אלו עם מומחים בתחום, שכן כפי שהביטוח הלאומי יכול להעלות את אחוזי הנכות, הוא רשאי גם להפחיתם.

פעמים רבות ועל מנת להגיע לתוצאות מקסימליות מול הביטוח הלאומי, מומלץ ביותר להיעזר בחוות דעת של מומחים פרטיים רלוונטיים, אשר ייתנו הערכת נכות לנפגע.

ביצוע נכון של הליכים אלו יכול להשיג סכומי כסף לנפגע שיכולים לעיתים להגיע גם למיליוני שקלים.

פעולות שחייבים לעשות בעת פגיעה נפשית בעבודה

טבע האדם לחשוב כי הוא חזק ומסוגל לעמוד בכל סיטואציה, אשר תקרה בפניו בעתיד. למרבה הצער, אנשים אינם יודעים עד כמה נפש האדם היא שברירית ונשענת על קנה רצוץ.

כמעט בכל תאונת עבודה שיש בצידה נפגע בינוני או קשה, מלווה לפגיעה הפיזית גם פגיעה נפשית, אשר מסוגלת להשבית אדם באופן מוחלט ולהכניס אותו אל תוך חור שחור ואפל בחייו.

פגיעה זו, מזכה גם היא בפיצוי כספי לכל דבר והיא מקבילה לפיצוי בגין נזק פיזי.

לאחר תאונת העבודה, יש לפנות אל הביטוח הלאומי ולהגיש טופס 250 (תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה) וכן טופס 211 ביטוח לאומי (תביעה להכרה באירוע וקבלת דמי פגיעה). בהמשך, במידה ומצבכם הנפשי אינו משתפר, ניתן להגיש את טופס 200 (בקשה לקביעת נכות), שם מומחה פסיכיאטרי מטעם הביטוח הלאומי יבדוק אתכם ויקבע האם נותרה לכם נכות נפשית (זמנית או קבועה) בעקבות תאונת העבודה.

אם הנכות שנקבעה על ידי המומחה אינה משקפת את מצבכם הנפשי, רצוי מאוד להגיש ערעור על החלטתו לוועדת העררים (וחשוב לבצע את הערעור באופן נכון).

לאחר תקופה ולאחר שתתייצב הנכות הנפשית, ניתן להגיש גם תביעה כנגד המעסיק ו/או צד ג' (במידה וקיימת רשלנות).

אומנם הסכומים שקיבלתם מהביטוח הלאומי בעקבות התאונה ינוכו מהפיצויים שייפסקו לכם בתביעה מול המעסיק ו/או צדדים שלישיים, אך גם ככה הפיצוי בתאונות בינוניות וקשות יכול להגיע למאות אלפים ואף מיליוני שקלים.

לעיתים, גם תאונות עבודה קלות עלולות לגרום לפגיעה נפשית קלה או קשה, ולא תמיד יש קורלציה בין עוצמת הפגיעה הפיזית לבין עוצמת הפגיעה הנפשית.

גם כאשר פונים אל המוסד לביטוח לאומי לצורך קביעת נכות וגם כאשר מגישים תביעה לפיצוי, מומלץ ביותר להיעזר במומחה פסיכיאטרי פרטי (מול הביטוח הלאומי – מומלץ, בתביעה מול המעסיק ו/או צד ג' – חובה).

המומחה הפרטי, יעריך את נכותכם הנפשית ואת הכדאיות שבהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי או גורמים אחרים.

חשוב לציין, כי נפסק לא אחת, כי נכות נפשית גם באחוזים נמוכים, עלולה לגרום לנכות תפקודית גבוהה ולבעיות ניכרות בהתנהלות היום יומית של הנפגע, ביכולתו/ה למצוא בת/בן זוג, וכן במסוגלות של הנפגע למצוא עבודה ראויה ושיוכל להתמיד בה באופן קבוע.

כאמור, ניהול נכון של תביעה בגין פגיעה נפשית מתאונת עבודה, יכול להביא לתוצאות מעולות ולסכומי כסף גבוהים ביותר, אשר יכולים לפצות את הנפגע לכל ימי חייו ולדאוג לכל מחסורו.

אין זה משנה אם התביעה מנוהלת על ידי עו"ד תאונות עבודה בדימונה, עו"ד תאונות עבודה בבאר שבע, עו"ד תאונות עבודה בדרום או בכל מקום אחר בארץ. הדבר החשוב מכל הוא שתיק תאונת העבודה ינוהל באופן ראוי, על מנת שלא יקופחו זכויותיכם.

תביעה לנכה נזקק בביטוח הלאומי

כאשר אדם נפגע בתאונת עבודה עליו לבצע מספר פעולות על מנת לקבל כספים מהביטוח הלאומי. הפעולה הראשונית היא מילוי טופס 250, אשר בעצם מאפשר לנפגע העבודה לקבל טיפול רפואי ראשוני.

השלב הבא של נפגע העבודה היא מילוי טופס 211 ביטוח לאומי. הטופס הוא תביעה לתשלום דמי פגיעה  ובקשה מהביטוח הלאומי להכיר באירוע כתאונת עבודה.

דמי פגיעה הינו תשלום כספי אשר מגיע לנפגע עבודה שמצוי באי כושר לאחר הפגיעה ועד 91 ימים ממחרת יום הפגיעה.

התשלום מחושב לפי חישוב שכרו של העובד בשלושת החודשים האחרונים לחלק ב-90 ועד למקסימום דמי הפגיעה ליום בסכום של 1,094.63 ₪.

חשוב להדגיש כי המוסד לביטוח לאומי משלם דמי פגיעה רק בשיעור של 75% משכרו של הנפגע.

לאחר שהנפגע מסיים לקבל את דמי הפגיעה הוא יכול להגיש את טופס 200, שהוא טופס תביעה לקבלת דרגת נכות מעבודה.

זמן קצר אחרי קבלת טופס 200 צריך הביטוח הלאומי לזמן את הנפגע לוועדה רפואית רלוונטית (אורטופדית, נוירולוגית וכד') על מנת שזו תקבע את דרגת נכותו של נפגע העבודה.

לעיתים קרובות הוועדה הרפואית תקבע נכות זמנית לנפגע כאשר טרם חלפה שנה מיום פגיעתו.

למרבה הצער, במספר רב של מקרים קבלת קצבה כנכות זמנית אינה מספיקה למחייתו של נפגע העבודה. בדיוק בשל כך יכול הנפגע להגיש את טופס 279, שהוא טופס תביעה להכרה בנפגע כנכה נזקק בעל נכות זמנית.

להכרה זו יש משמעות כלכלית ניכרת, שכן בתקופה זו (מיום קביעת נכות זמנית ולמשך זמן מסוים- לעיתים עד קביעת הנכות הקבועה) יקבל הנפגע קצבה חודשית של 100% משכרו. הדבר הינו יתרון עצום ויקנה לנפגע שקט כלכלי וביטחון לפחות למשך מספר חודשים.

תביעה לנכה נזקק יכול להגיש רק אדם שנפגע בתאונת עבודה, נקבעה לו נכות זמנית, הוא אינו מסוגל לעבוד ואין לו הכנסות מעבודה או מעסק.

חשוב מאוד לדעת כיצד למלא טופס זה, שכן לעיתים מדובר בהשלמת הכנסה לנפגע עבודה בסכומים של עשרות אלפי שקלים ולעיתים אף סכומים גבוהים מכך.

9 עצות זהב להתנהלות נכונה מול המעביד לאחר תאונת עבודה:

התנהלות נכונה מול המעביד לאחר תאונת עבודה יכולה להיות שווה לכם סכומים ניכרים ביותר. לעיתים, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה אינם מבינים עניין פשוט זה והדבר עולה להם סכומים של עשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים.

בתור עורך דין לתאונות עבודה, אבקש לשתף אתכם בתשע עצות זהב, כיצד להתנהל נכון מול המעסיק לאחר תאונת עבודה:

  1. דיווח – מיד לאחר תאונת העבודה דווחו למעביד על האירוע ואל תשתהו עם עניין זה. תיקים רבים של תאונות עבודה נדחים בגלל אי דיווח או בגלל דיווח מאוחר.
  2. טיפול רפואי – מיד לאחר תאונת העבודה בקשו מהמעביד לפנות לטיפול רפואי ראשוני ושמרו על התיעוד. גם אם מצבכם טוב יחסית, אל תוותרו על פניה לטיפול רפואי, על מנת שיבדקו מה מצבכם וייתנו לכם דיאגנוזה ראשונית.
  3. עדים – פנו אל מי שהיה נוכח באירוע התאונה ובקשו ממנו את פרטיו (שם מלא, כתובת וטלפון). יכול להיות מאוד כי בעתיד תצטרכו עדים אלו. במידה ופרטי העדים אינם ידועים לכם (העדים אינם שייכים למעביד, העדים סיימו את מקום עבודתם וכיו"ב), פנו למשאבי האנוש של מקום העבודה ונסו להשיג את פרטיהם.
  4. תצהירים – לאחר תאונת העבודה פנו באופן מיידי לעו"ד וזאת על מנת שיחתים את העדים על תצהירים מטעמכם. חשוב ביותר לעשות זאת במהרה, שכן עדים נוטים להיעלם איש איש לדרכו, לשכוח מה התרחש באירוע, או פשוט להתחרט על רצונם להעיד.
  5. תיעוד רפואי – שמרו על כל החומר הרפואי שלכם מיום התאונה – אתם עוד תזדקקו לו. במידה וקיים חומר רפואי במרפאה של המעסיק, בקשו ממנו את החומר הרפואי בהקדם האפשרי.
  6. תמונות – בהזדמנות הראשונה שיש לכם (מיד לאחר התאונה או לאחר מכן), צלמו תמונות ממקום המפגע בעבודה. קל מאוד להמחיש לבית המשפט אירוע תאונתי, כאשר הוא מגובה בתמונות צבעוניות.
  7. הקלטות – במידה והמעביד מודה באחריותו לתאונה, דאגו להקליט את שיחתכם עמו. לאחר קבלת התביעה מטעמכם, קיים סיכוי רב כי הוא יימלך בדעתו ויטען כי אין לו כל קשר לתאונה.
  8. ביטוח – אל תחששו להיכנס להליך משפטי מול המעסיק. ברוב רובם של המקרים למעביד קיים ביטוח רלוונטי. דבר זה יצריך אותו לשלם רק את עלות ההשתתפות העצמית ועלות הגדלת הפרמיה בתקופה שלאחר מכן.
  9. בחירת עורך דין לתאונות עבודה – אל תתפתו לקחת עו"ד שימליץ עליו המעביד או שיקשר ביניכם.יכול להיות מאוד כי בהמשך הדרך תצטרכו לטעון טענות כנגד המעביד בגין רשלנות. לכן, רצוי מאוד כי לא יהיה כל קשר בין המעביד שלכם ובין עורך הדין שבחרתם.

מחלות קשות כתוצאה ממחלת מקצוע בעבודה:

עובדים רבים בישראל הולכים לעבודה מדי יום ביומו, כאשר הם חשופים לחומרים רעילים בעבודתם.

ישנם עובדים אשר עובדים עם אסבסט, חול, צבע, קרינה וכיו"ב ואינם מפנימים ומודעים לסכנה האורבת להם. הסכנה איננה מיידית, אלא היא מחלחלת לתוך תוכו של העובד ומכרסמת בגופו בהדרגה, עד אשר הגוף קורס.

במידה ונחשפתם לחומרים מסוכנים בעבודתכם במשך השנים וחליתם במחלה קשה (חס וחלילה), דעו כי יש לכם מספר גורמים מהם תוכלו לקבל פיצוי כספי. ראשית, עליכם לפנות למוסד לביטוח לאומי וזאת בדרישה כי יכיר במחלתכם כמחלת מקצוע עקב עבודתכם.

יש לצפות כי במידה וקיימת מורכבות בתיק, הרי שהביטוח הלאומי עלול להערים קשיים על ההכרה במחלת המקצוע.

המשמעות של ההכרה מטעם הביטוח הלאומי, היא בדרך כלל משמעות עצומה, אשר מתבטאת במאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים (תלוי מהם אחוזי הנכות שנקבעו למבוטח, מהו גילו ומהו שכרו).

גם אם הביטוח הלאומי מתנגד לעניין ההכרה אל תאמרו נואש. המשיכו להילחם בעקביות (במקרים כאלה רצוי עם חוות דעת פרטיות) ונסו לנצח.

המשמעות של ניצחון או הפסד בהכרה במחלות קשות כמחלת מקצוע הינה בדרך כלל משמעות רבה מאוד עם סכומים ניכרים ביותר, אשר בוודאי יכולים לסייע לחולה להתמודד עם מחלתו ברווחה גדולה יותר.

לאחר שקיבלתם את ההכרה מהביטוח הלאומי לעניין מחלת מקצוע, באפשרותכם לשקול את האפשרות להגיש תביעה כנגד המעסיק ו/או צד ג' בגין רשלנות אודות תנאי עבודתכם.

את התביעה עליכם להגיש בצירוף חוות דעת רפואית מטעמכם וכן מומלץ לצרף בהמשך ההליך ראיות, אשר מצביעות על תנאי עבודה לקויים ומסוכנים.

אומנם, כל סכום שתקבלו מהביטוח הלאומי ינוכה מהפיצוי שתקבלו מהמעסיק/צד ג', אולם במחלות קשות, לרוב, יתווסף לכם פיצוי כספי משמעותי, בדמות של מאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן