עורך דין תאונות תלמידים בבאר שבע, אופקים, שדרות ונתיבות

עורך דין תאונות תלמידים בבאר שבע, אופקים, שדרות ונתיבותתאונות תלמידים אלו הם אירועים אשר הופכים את החיים ומשנים מקצה אל קצה את הילד שנפגע בהם.

כמובן שהפגיעה היא לא רק בנפגע תאונת תלמידים עצמו, אלא גם בסביבה הקרובה שלו ובמשפחתו. לעתים הפגיעה היא פגיעה פיזית, לעתים הפגיעה היא פגיעה נפשית ולעתים קרובות הפגיעה בתאונת תלמידים משלבת גם את שני הדברים.

תאונות תלמידים בדרך כלל מייצרות מספר שלוחות של הליכים. ראשית כל, תביעה לביטוח תאונות תלמידים, בהם מבוטחים הילדים 24 שעות ביממה וללא קשר האם הילד נמצא בבית הספר או לא. בד בבד, ניתן לעתים קרובות להגיש גם תביעת רשלנות נגד בית הספר או נגד גורם מעוול אחר.

עו"ד הדאיה – עורך דין תאונות תלמידים בבאר שבע, אופקים, שדרות ונתיבות

במידה וילדכם נפגע בתאונת תלמידים ואתם זקוקים לעורך דין תאונות תלמידים בבאר שבע, אופקים, שדרות ונתיבות, משרד עו"ד ינון הדאיה ישמח לעמוד לרשותכם ולטפל בכם במקצועיות ובמסירות עד להשגת התוצאה המקסימלית.

עו"ד הדאיה – הינו עו"ד לתאונות תלמידים בבאר שבע, מתמחה בתאונות תלמידים באזור דרום הארץ ומלווה את לקוחותיו מול חברות הביטוח, לשם השגת הפיצויים הגבוהים ביותר עבור לקוחותיו.

עו"ד הדאיה הינו עורך דין תאונות תלמידים המטפל בנפגעי תאונות תלמידים רבים בבאר שבע, אופקים, שדרות ונתיבות על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב של מקצועיות ומסירות כלפי כל לקוח.

פציעות של תלמידים בעקבות מפגעים בבית הספר

הורים רבים סבורים, כי כאשר הם שולחים את ילדיהם לבית הספר, הילדים מוגנים ועטופים בכפפות של משי. למרבה הצער, בחלק מבתי הספר בישראל קיימים מפגעים רבים, אשר מהווים סכנה בטיחותית לילדים. הסכנות גדולות שבעתיים, שכן ילדים, קטנים וגדולים, הם בעלי אנרגיות עצומות ונוטים להתרוצץ ולשחק. לכן, כל מפגע הופך למסוכן יותר ומשכך, גם על בתי הספר חלה חובת זהירות מוגברת כלפי הילדים. למרבה הצער, פציעות שכיחות ביותר הינן פציעות של אצבעות הידיים, כאשר נסגרות דלתות או נסגרים שערים על כפות ידי התלמידים.

פציעות שכיחות נוספות, הינן פציעות בשיעורי ספורט, כגון מתקני ספורט שאינם תקינים, פציעות במשחקי כדורסל או כדורגל וכיו"ב. במידה וילדכם נפצע בבית הספר (תלוי בנזק שנגרם), הוא יכול לתבוע בשני מסלולים מקבילים ולהרוויח כסף בכל אחד מהם. המסלול הראשון הוא מסלול של תביעה על פי פוליסת ביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר. מסלול זה מצריך או מינימום של ימי היעדרות רצופים של התלמיד מבית הספר בעקבות הפציעה (90 יום מינימום ועד חצי שנה מקסימום), או מינימום של 5% נכות קבועה בעקבות הפציעה (כל אחוז נכות שווה מעט יותר מ-1,000 דולר).המסלול השני הוא מסלול של תביעה מכוח פקודת הנזיקין.

במידה וילדכם נפגע בבית הספר מחמת מפגע של בית הספר או של צד ג' אחר, ביכולתו לתבוע את המעוול ולקבל פיצוי בגין הפציעה. חשוב לדעת, כי תביעות של ילדים מכוח פקודת הנזיקין, הן תביעות שמקנות סכומי כסף גבוהים במיוחד (תלוי כמובן במידת הנזק). הסיבה לכך היא שרכיב נזק עיקרי שמקנה פיצוי הינו רכיב נזק של אובדן כושר השתכרות בעתיד. הפסיקה מנחה, כי מכיוון שאין יודעים כיצד ישתכר הילד בעתיד ובאיזו עבודה יעבוד, אזי מחשבים את הפיצוי על פי השכר הממוצע במשק, אשר עומד בשנת 2018 על ממוצע של כ-10,000 ₪ – על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הורים, חשוב שתדעו כי ניהול תיקים אלו באופן סבלני הינו תנאי הכרחי להצלחה. בדרך כלל לא מומלץ למהר ולהתפשר עם חברת הביטוח, שכן פעמים רבות ניהול משא ומתן ארוך יותר וסבלני, מביא עימו תוצאות טובות יותר, קרי סכומי כסף גבוהים יותר. שלא לדבר על אם אתם לוקחים עורך דין תאונות תלמידים בבאר שבע אם אתם מהסביבה.

הורים – האם ידעתם שגם אתם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר?

רוב ההורים של תלמידי בית הספר אינם יודעים, אך גם הם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר.

הביטוח של תלמידי בית הספר חל 24 שעות ביממה, גם אם התלמיד נפצע בחופש, בבית, בבית מלון ובעצם בכל מקום אחר. לעומת זאת הביטוח של הורי התלמידים אינו חל משך 24 שעות ביממה, אלא חל בתנאים מסוימים המפורטים להלן:

מדובר בהורה או בן משפחה של התלמיד אשר נוטל חלק (ללא קבלת שכר), בפעילות רשמית של המוסד החינוכי המתקיימת בשטח המוסד החינוכי או מחוץ לתחומי המוסד החינוכי, כמלווה ו/או כמשגיח בטיולים ו/או כמלווה ו/או כמשגיח באירועים אחרים ו/או במסגרת המוסד החינוכי (פעילות ספורט, הצגות, סרטים, ביקור באתרים, מוזיאונים, מילוי מקום של עובדי רשות ו/או עובדי המוסד החינוכי השובתים מעבודתם, ארגון פעילות תרבותית ו/או חברתית מטעם בית הספר וכיו"ב).

כמו כן, מבוטחים גם הורים שנבחרו על פי תקנון ארגון ההורים הארצי לשמש כחברי ועד ארגון הורים יישובי ו/או מחוזי ו/או ארצי, אך ורק בזמן השתתפותם בפעילות הקשורה לתפקידם בארגון.

הפוליסה מקנה להורים ו/או בני משפחתו של התלמיד, פיצוי בגין נכות קבועה (שגבוהה מ-5% נכות ושאינה נכות אסטטית), בסכום של 4,020 שקלים (צמוד למדד) עבור כל אחוז של נכות. קרי, במידה ולדוגמא נקבע להורה בגין פציעה 20% נכות אורטופדית קבועה, הרי שהוא יקבל מהפוליסה פיצוי בסך של 80,400 שקלים.

בגין מקרה מוות של ההורה או בן המשפחה יקבלו שאיריו פיצוי בסכום של 150,750 שקלים.

בגין נכות זמנית יקבל ההורה ו/או בן המשפחה פיצוי בסכום של 213 שקלים ליום (מוגבל עד שלושה חודשים), וזאת בתנאי שהיה באי כושר ונעדר מעבודתו משך 45 ימים ברציפות. אם ההורה אינו עובד ישולם לו פיצוי עבור תקופת אי הכושר הפיזי.

קיימים עוד מספר אלמנטים של פיצוי בפוליסה להורה או בן המשפחה, אך הנייר צר מלהכיל.

חשוב מאוד לדעת את כל הניואנסים המצויים בפוליסת תלמידים וזאת על מנת שתוכלו לקבל את כל המגיע לכם בפוליסה וזאת במידה ונפצעתם בפעילות בית ספרית. ההבדל בין ידיעת הפוליסה ובין אי הידיעה עלול להיות הבדל של עשרות אלפי שקלים. בכל זה, יכול לעזור לכם עורך דין תאונות תלמידים בבאר שבע כמו ינון הדאיה.

שבע עצות זהב מה לא לעשות במידה וילדכם נפצע בבית הספר

למרבה הצער, מידי יום ביומו ילדים נפצעים בבית הספר, הן באמצע שיעור, הן בהפסקה והן בפעילות בית ספרית. רוב רובן של הפציעות הינן פציעות שנזקן כואב, אך נקודתי וחולף (כגון שברים קלים, מכות יבשות וכדומה). אולם, מבחינה סטטיסטית ישנן פציעות של ילדים בבית הספר אשר הינן קשות ובלתי הפיכות.

אבקש לשתף את הקוראים בשבע עצות זהב מה לא לעשות במידה וילדכם נפצע בבית הספר:

  1. לא לסמוך על כך שילדכם נלקח לטיפול רפואי נאות לאחר הפציעה בבית הספר, אלא להגיע באופן פיזי לבית הספר (במידה ולא פונה כבר לבית החולים) ולפקח על הטיפול הרפואי ועל הפינוי. קרו כבר די מקרים בהם ילד נפצע בבית הספר וההנהלה החליטה לטפל בו באופן עצמאי ומזיק, או שהנהלת בית הספר לא הבינה לחלוטין את חומרת המצב והשתהתה בפינוי הילד לטיפול רפואי.
  2. לא לחתום על דו"ח הפציעה באופן אוטומטי. למילים יש משמעות רבה ביותר ולכן לעיתים המורים וההנהלה בבית הספר עלולים (שלא בזדון) לרשום בדו"ח הפציעה נתונים מסוימים, אשר עלולים לפגוע בהמשך בניהול התיק.
  3. לא לסמוך על כך שבהמשך ההליך תזכרו את כל פרטי המקרה. צלמו מספר תמונות של מקום התאונה ושל הפציעה עצמה, שמרו היטב את התמונות ורשמו לפניכם את עיקרי התאונה.
  4. אל תתייאשו. גם אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם, המשיכו בהליך המשפטי ואל תחששו. פעמים רבות חברות הביטוח משלמות בעל כורחן רק כאשר מגישים נגדן תביעה בבית המשפט.
  5. אל תחשבו שאיחרתם את המועד. כאשר קטין נפצע ומעוניין להגיש תביעה משפטית, חשוב לדעת כי "ההתיישנות" אצל קטינים בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח (למשל ביטוח תאונות אישיות של תלמידים) מתחילה בגיל 21 (3 שנים מגיע 18). התיישנות אצל קטינים בתביעה מכוח פקודת הנזיקין (לדוגמא נגד בית הספר) מתחילה בגיל 25 (7 שנים מגיל 18). חשוב לציין עוד, כי רק תביעה עוצרת את מירוץ ההתיישנות ולא משלוח מכתבים לחברת הביטוח.
  6. אל תזניחו את העדים. במידה וישנם עדים לתאונה (ילדים, מורים וכדומה), רשמו את שמם המלא וקחו מהם פרטים מזהים. יכול מאוד להיות שבהמשך הדרך הם יהיו האנשים הכי חשובים בתיק שלכם.
  7. אל תשכחו לשמור חומר רפואי וקבלות. דאגו לשמור בתיקייה מסודרת את כל החומר הרפואי של ילדכם מיום הפציעה וגם את כל הקבלות שקשורות לטיפול הרפואי (דלק, תחבורה ציבורית, קבלות על תרופות וכדומה). כאשר תנהלו תיק בבית המשפט, המסמכים הללו יהיו חשובים ביותר על מנת לתת לכם פיצוי מקסימלי.

שבע עצות זהב כיצד תפעלו בתביעת נזיקין בגין התעללות בילדכם בבית הספר12 שנות לימוד לילדנו בבית הספר אינן עוברות בקלות. זמן זה מלווה לעיתים קרובות בקשיים בלימודים, מבחנים, בחנים, שיעורי בית וכיו"ב. גם מבחינה חברתית הקשיים אינם קלים וכל ילד מנסה להשתלב ולתפוס את מקומו בחברה.

ישנם מקרים חריגים בהם ההשתלבות בבית הספר אינה מלווה רק בקשיים רגילים, אלא מדובר בילד או ילדה, אשר עוברים התעללות שיטתית על ידי חבריהם לכיתה, או על ידי תלמידים מהכיתות העליונות.

במקרים מסוימים וספציפיים (אשר יאובחנו על ידי עורך דין לתאונות תלמידים מומחה בתחום), ניתן יהיה להגיש תביעה נגד בית הספר ו/או גורמים רלוונטיים נוספים, אשר ידעו על ההתעללות ולא פעלו כדי למנוע אותה.

בתור עו"ד לתאונות תלמידים בבאר שבע והסביבה, אבקש לשתף אתכם בשבע עצות זהב, כיצד תפעלו בתביעת נזיקין בגין התעללות בילדכם בבית הספר:

  1. תיעוד. אספו כל חומר רפואי וקבלות (תרופות, נסיעות, אביזרים וכדומה), אשר קשורות לטיפול בילדכם. דאגו גם לתעד עם ילדכם בכתב את השתלשלות האירועים שגרמה למצב בו אתם נמצאים היום.
  2. הקלטות. במידה וקיימת הודאה מצד מורים או מנהלים בנוגע להזנחת הטיפול בילד, דאגו להקליט אותם מודים בדברים אלו, שכן מאוחר יותר הקלטות אלו יכולות להיות ראיות משמעותיות בניהול התיק.
  3. טיפול רפואי. במידה והילד במצב רפואי לא תקין (פיזית או נפשית), דאגו לשמור על רצף טיפולי אצל הרופאים הרלוונטיים וזאת לצורך הוכחת נכות רפואית בהמשך הדרך.
  4. עדים. במידה וישנם עדים להתעללות (ילדים בכיתה וכדומה), מומלץ ביותר לקחת את פרטיהם האישיים (שם מלא, ת.ז., כתובת וטלפון). קיים סיכוי כי בעתיד הם אלו אשר יכריעו את התיק לכאן או לכאן.
  5. עורך דין לתאונות תלמידים. חשוב ביותר לקחת עו"ד לתאונות תלמידים בבאר שבע והסביבה בעל ניסיון בתחום הנזיקין, אשר יכול להפריד בין טפל ועיקר ולנהל את התביעה באופן הולם מול הגורמים הרלוונטיים.
  6. סבלנות. לעיתים תיקים מעין אלו אורכים לא מעט זמן. יש להתאזר בסבלנות, שכן ניהול נכון של ההליך המשפטי יכול להניב תוצאות מעולות.
  7. לא לוותר. גם אם משרד החינוך או חברת הביטוח של בית ספר אחר מציעים לכם פשרה בסכום נמוך – אל תמהרו לקחת אותה. שקלו היטב את צעדכם, שכן לעיתים רבות הצעות בית המשפט לפשרה גבוהות באופן ניכר מהצעות חברת הביטוח – במיוחד בתיקים מסוג זה.

יש לכם שאלות נוספות בנוגע לעו״ד תאונות תלמידים בבאר שבע? משרד עורכי דין ינון הדאיה ישמח לענות לכל שאלה ובקשה!

ייתכן ויעניין אתכם גם: עורך דין לפציעה בגני שעשועים| עורך דין תאונות תלמידים באילת | פציעות ילדים בבית מלון

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן