עורך דין תביעות ביטוח

חברות הביטוח עובדות שעות נוספות בדרום הארץ. הסיבה העיקרית לכך היא שמדינת ישראל מזניחה את תשתיות ערי הדרום ומי שנפגע מכך, אלו הם התושבים שחיים ומהלכים בעיר.

אין עיר שהדבר פוסח ממנה. דימונה, ירוחם, באר שבע, ערד ואף ערים כגון נתיבות, שדרות ואופקים. כל הערים סובלות מהזנחה רבת שנים, אשר גורמת לתאונות.

ניתן להבחין בקלות, כאשר מסתובבים בדימונה, רהט, הפזורה הבדואית ותל שבע כי התשתיות אינן טובות, דבר שמוביל לתאונות רבות במדרכות, בביובי המים, בגדרות ובמתקנים השונים.

פציעות רבות אלו בדרום מובילות לתביעות רבות מול העיריות השונות, אך אדם שנפגע ונותרה לו נכות קבועה, יסבול מכך לכל ימי חייו.

במידה ונפצעתם וברצונכם לתבוע חברת ביטוח, בין בביטוח תאונות אישיות ובין תביעה מול חברת ביטוח של עירייה מסוימת וכיו"ב, רצוי מאוד לבחור עורך דין תביעות ביטוח מקצועי, אשר ידע להילחם עבורכם מול חברות הביטוח ולהציג את התוצאות הטובות ביותר.

בחירה טובה של עו"ד תביעות ביטוח, יכול להקנות לכם בטחון כלכלי להמשך חייכם, במידה כמובן ונגרמה לכם נכות משמעותית, ואף פיצוי ניכר במידה ונגרמה לכם נכות מסוימת.

חברות הביטוח אוהבות מאוד לקבל כסף, אך פחות אוהבות לשלם אותו לנפגעים. עליכם לבחור עורך דין תביעות ביטוח, אשר יבטיח את זכויותיכם מול חברות הביטוח, וזאת על מנת שתרוויחו כספים רבים במידה שנפצעתם.

שבעה טיפים כיצד לנצח את חברות הביטוח

 

סביר להניח כי כמעט ואין אדם במדינת ישראל, אשר הצטרך ויצטרך עזרה/פיצוי מחברת ביטוח בשלב כל שהוא בחייו, אך היא הכזיבה אותו וסיפקה לו פיצוי חלקי בלבד או שבמקרים מסוימים אף התנערה ממנו.

אבקש לשתף אתכם בשבע עצות זהב, על מנת שתוכלו להתמודד עם חברות הביטוח ולנצח אותן:

 

  1. תיעוד – רבים לא מייחסים לכך חשיבות, אך לתיעוד של מכתבים/שיחות טלפון ישנה משמעות קריטית להמשך ההליך. כאשר הנכם מדברים עם נציגים מחברות הביטוח הקפידו להקליט כל שיחה והקפידו לשלוח מכתבים לחברת הביטוח על מה שהוסכם ביניכם. את המכתבים מומלץ לשלוח בדואר רשום וזאת על מנת שחברת הביטוח לא תטען כי "לא קיבלה" מכם כל מכתב.
  2. לא לוותר – למרבה הצער לעיתים חברות הביטוח פועלות בשיטת "מצליח" וטוענות טענות שאין להן כל בסיס משפטי. אל תחשבו כי אם קיבלתם מכתב מחברת הביטוח עם תוכן מסוים, אזי מדובר ב"אורים ותומים" ושכותב המכתב וודאי שב מהר סיני לאחר שקיבל את לוחות הברית. דעו כי פעמים רבות התוכן שנרשם במכתב ניתן להפרכה בקלות על ידי אדם שיש לו הבנה בסיסית בתחום הביטוח.
  3. למידה והכנה – פעמים רבות נציגי חברת הביטוח יוצאים מנקודת הנחה כי הם משוחחים/מתכתבים עם מבוטח שאין לו הבנה בסיסית בנושא הרלוונטי. הקפידו לנסות לקרוא את הפוליסה וללמוד את תוכנה. כאשר תשמיעו הבנה בסיסית בשיחה טלפונית או שתשלחו מכתב עם ציטוט סעיפי הפוליסה, דעו כי יהיה קשה יותר להתמודד מולכם ובמידה וחברת הביטוח תרצה לטעון טענה מסוימת, היא תחשוב על כך עשר פעמים לפני שתטען את הטענה.
  4. מסמכים – הקפידו שיהיו בפניכם כל המסמכים והתכתובות עם חברת הביטוח (פוליסה מלאה, מכתבים, צילומים וכיו"ב). דעו כי חברת הביטוח מחויבת בשקיפות מלאה כלפיכם. גם אם נטען כי אמרתם משהו בשיחה הטלפונית עם חברת הביטוח, בקשו לשמוע את הקלטת השיחה. אם חברת הביטוח מסרבת דעו כי החוק עומד לצדכם.
  5. מומחה פרטי – גם אם מומחה של חברת הביטוח קבע קביעה מסוימת, דעו כי לא מדובר בסוף פסוק. יש לכם את האפשרות ללכת למומחה פרטי, על מנת שזה יקבע את מצבכם. אם חברת הביטוח מתעקשת על קביעת המומחה מטעמה ולא מוכנה להגיע לפשרה, ביכולכם להגיש תביעה לבית המשפט ולתת לשופטים היושבים בדין להכריע בעניין.
  6. ניהול ההליך המשפטי – מומלץ ביותר לנהל ההליך המשפטי עם עורכי דין אשר מתמחים בנזיקין וביטוח. נהלו את התיק בסבלנות ואל תמהרו להתפשר עם חברת הביטוח, אלא אם כן אתם בטוחים כי קיבלתם את מה שמגיע לכם. במידה ואתם סבורים כי חברת הביטוח קיפחה אתכם, אל תהססו להשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותכם.
  7. התיישנות – שימו לב כי תקופת ההתיישנות בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח עומדת על 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי. התיישנות בתביעה מכוח פקודת הנזיקין עומדת על 7 שנים מקרות האירוע הביטוחי. התיישנות אצל קטינים בתביעה מכוח פקודת הנזיקין מסתיימת כאשר הקטין מגיע לגיל 25 (7 שנים של התיישנות לאחר שמלאו לו 18). התיישנות בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח מסתיימת כאשר הקטין מגיע לגיל 21 (3 שנים של התיישנות לאחר שמלאו לו 18).

הרבה כסף ממתין לכם בחברות הביטוח:

רבים אינם יודעים כי כספים שונים ממתינים להם דרך ביטוחים שונים שעשו כל החיים. אין המדובר בפרסומות המופיעות בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים, בנוגע לכספים שנשכחו בקרנות שונות, אלא מדובר בביטוחים שאנו עושים במהלך כל חיינו ולא תמיד המבוטחים יודעים להפעיל אותם בזמן כאשר הם צריכים אותם.

לדוגמא: ישנם אנשים שעושים ביטוח סיעודי בחברות ביטוח שונות, זאת על מנת שיקבלו כספים במידה ויהפכו למקרה סיעודי. לרוב, על פי תנאי הפוליסה אדם שהינו סיעודי הינו אדם שאינו מסוגל לבצע שלוש מתוך שש פעולות בסיסיות של היום יום שהן:

  1. ניידות – אדם שאינו מסוגל להתנייד באופן סדיר ממקום למקום ללא עזרת הזולת.
  2. אדם שאינו מסוגל לשלוט על הסוגרים (הצרכים) שלו.
  3. אדם שאינו מסוגל להתרחץ לבדו.
  4. אדם שאינו מסוגל לאכול ולשתות לבדו.
  5. אדם שאינו יכול לקום ולשכב באופן עצמאי.
  6. אדם שאינו מסוגל להתלבש ולהתפשט באופן עצמאי.

כמו כן, גם אדם "תשוש נפש", אשר יש ירידה משמעותית ביכולתו האינטלקטואלית והקוגניטיבית (אלצהיימר וכדומה), יכול שיהיה מוגדר גם כמקרה סיעודי אשר זכאי לכספים מחברת הביטוח.

דוגמא נוספת לביטוח נפוץ הוא ביטוח אובדן כושר עבודה. ההגדרה הכללית לביטוח זה היא הגדרה אליה אדם נכנס כאשר הוא איבד את היכולת לעבוד בעיסוק בו עבד לפני קרות מקרה הביטוח וכן איבד את היכולת לעבוד בעיסוק אחר אשר מתאים ליכולתו ולהשכלתו.

ביטוח נוסף שאנשים רבים נוהגים לעשות הוא ביטוח תאונות אישיות, אשר מגדיר תאונה כאירוע פתאומי ובלתי צפוי מראש, על ידי אמצעי חיצוני וגלוי לעין, אשר מהווה את הסיבה היחידה למקרה הביטוח. כמו כן, מקרה הביטוח לא כולל נזק שנגרם מאלימות מילולית.

יש לזכור, כי התיישנות להפעלת הפוליסות עומדת על 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי, כאשר מועד ההתיישנות נעצר רק עם הגשת תביעה לבית המשפט ואינו נעצר כשמשוחחים טלפונית או כשמתכתבים עם חברות הביטוח.

התיישנות אצל קטינים מכח חוק חוזה הביטוח עומדת על 3 שנים מיום שמלאו להם 18 שנה. במידה ויש לכם ילד שנפגע ומבוטח בפוליסה מסוימת, דעו כי יכול להיות ולא איחרתם את המועד להגיש תביעה ולקבל פיצוי בגין פציעתו.

תיקון החוק שמעניש את חברות הביטוח:

בשנת 2010 תוקן סעיף 28 א' לחוק חוזה הביטוח והביא עמו בשורה גדולה. החוק קובע כי במידה וחברת הביטוח מתנהלת באופן חסר תום לב ולא משלמת את תגמולי הביטוח, שאינם שנויים במחלוקת, תוך 30 יום מיום שהיו מונחים בפניה כל המסמכים הנדרשים לבירור חבותה, הרי שבית המשפט יחייב את חברת הביטוח בתשלום של ריבית מיוחדת שעומדת על עד פי שלושה מהנהוג על פי חוק הפרשי ריבית והצמדה.

לבית המשפט אין שיקול דעת והוא צריך לחייב את חברת הביטוח בקנס בביטוחים אישיים, אשר כוללים ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח רכב (רכוש) וביטוח דירות ותכולתן.

בעניין יתר הביטוחים שאינם ביטוחים אישיים, רשאי (ולא חייב) בית המשפט לחייב את חברת הביטוח בתשלום ריבית מיוחדת.

המצב המשפטי לפני שנת 2010 היה כי בית המשפט רשאי לחייב בריבית מיוחדת את חברות הביטוח אשר התנהלו בצורה שאינה מקובלת, אך כאמור לאחר תיקון החוק, בית המשפט צריך (בביטוחים אישיים בלבד) לחייב את חברות הביטוח בריבית מיוחדת.

תיקון החוק על ידי כנסת ישראל נעשה, זאת לאחר שבתי המשפט לא נהגו להשתמש יתר על המידה בהענשת חברות ביטוח סוררות.

חברות הביטוח נהגו (וישנן שעדיין נוהגות) בשיטות אשר אין להן מקום בעולם עסקי נורמטיבי. החשיבה כי מבוטחים צריכים רק לשלם פרמיות ביטוח ולא לקבל פיצוי במידה ומתרחש אירוע ביטוחי, היא מחשבה שלוותה את רוב חברות הביטוח משך שנים רבות. כנסת ישראל קמה והחליטה לחזק את ההגנה על מבוטחים על ידי תיקון החוק.

יש לציין, כי צריך להתאזר בסבלנות עד שבתי המשפט בישראל יפנימו את תיקון החוק ויפסקו על פיו. אין ספק כי כאשר יהיה שימוש מוגבר בחוק, נוכל לראות התנהלות טובה יותר מטעם חברות ביטוח, אשר אינה מקפחת את אזרחי ישראל.

שבעה טיפים כיצד לנצח את חברות הביטוח:

סביר להניח כי כמעט ואין אדם במדינת ישראל, אשר הצטרך ויצטרך עזרה/פיצוי מחברת ביטוח בשלב כל שהוא בחייו, אך היא הכזיבה אותו וסיפקה לו פיצוי חלקי בלבד או שבמקרים מסוימים אף התנערה ממנו.

אבקש לשתף אתכם בשבע עצות זהב, על מנת שתוכלו להתמודד עם חברות הביטוח ולנצח אותן:

 

  1. תיעוד – רבים לא מייחסים לכך חשיבות, אך לתיעוד של מכתבים/שיחות טלפון ישנה משמעות קריטית להמשך ההליך. כאשר הנכם מדברים עם נציגים מחברות הביטוח הקפידו להקליט כל שיחה והקפידו לשלוח מכתבים לחברת הביטוח על מה שהוסכם ביניכם. את המכתבים מומלץ לשלוח בדואר רשום וזאת על מנת שחברת הביטוח לא תטען כי "לא קיבלה" מכם כל מכתב.
  2. לא לוותר – למרבה הצער לעיתים חברות הביטוח פועלות בשיטת "מצליח" וטוענות טענות שאין להן כל בסיס משפטי. אל תחשבו כי אם קיבלתם מכתב מחברת הביטוח עם תוכן מסוים, אזי מדובר ב"אורים ותומים" ושכותב המכתב וודאי שב מהר סיני לאחר שקיבל את לוחות הברית. דעו כי פעמים רבות התוכן שנרשם במכתב ניתן להפרכה בקלות על ידי אדם שיש לו הבנה בסיסית בתחום הביטוח.
  3. למידה והכנה – פעמים רבות נציגי חברת הביטוח יוצאים מנקודת הנחה כי הם משוחחים/מתכתבים עם מבוטח שאין לו הבנה בסיסית בנושא הרלוונטי. הקפידו לנסות לקרוא את הפוליסה וללמוד את תוכנה. כאשר תשמיעו הבנה בסיסית בשיחה טלפונית או שתשלחו מכתב עם ציטוט סעיפי הפוליסה, דעו כי יהיה קשה יותר להתמודד מולכם ובמידה וחברת הביטוח תרצה לטעון טענה מסוימת, היא תחשוב על כך עשר פעמים לפני שתטען את הטענה.
  4. מסמכים – הקפידו שיהיו בפניכם כל המסמכים והתכתובות עם חברת הביטוח (פוליסה מלאה, מכתבים, צילומים וכיו"ב). דעו כי חברת הביטוח מחויבת בשקיפות מלאה כלפיכם. גם אם נטען כי אמרתם משהו בשיחה הטלפונית עם חברת הביטוח, בקשו לשמוע את הקלטת השיחה. אם חברת הביטוח מסרבת דעו כי החוק עומד לצדכם.
  5. מומחה פרטי – גם אם מומחה של חברת הביטוח קבע קביעה מסוימת, דעו כי לא מדובר בסוף פסוק. יש לכם את האפשרות ללכת למומחה פרטי, על מנת שזה יקבע את מצבכם. אם חברת הביטוח מתעקשת על קביעת המומחה מטעמה ולא מוכנה להגיע לפשרה, ביכולכם להגיש תביעה לבית המשפט ולתת לשופטים היושבים בדין להכריע בעניין.
  6. ניהול ההליך המשפטי – מומלץ ביותר לנהל ההליך המשפטי עם עורכי דין אשר מתמחים בנזיקין וביטוח. נהלו את התיק בסבלנות ואל תמהרו להתפשר עם חברת הביטוח, אלא אם כן אתם בטוחים כי קיבלתם את מה שמגיע לכם. במידה ואתם סבורים כי חברת הביטוח קיפחה אתכם, אל תהססו להשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותכם.
  7. התיישנות – שימו לב כי תקופת ההתיישנות בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח עומדת על 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי. התיישנות בתביעה מכוח פקודת הנזיקין עומדת על 7 שנים מקרות האירוע הביטוחי. התיישנות אצל קטינים בתביעה מכוח פקודת הנזיקין מסתיימת כאשר הקטין מגיע לגיל 25 (7 שנים של התיישנות לאחר שמלאו לו 18). התיישנות בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח מסתיימת כאשר הקטין מגיע לגיל 21 (3 שנים של התיישנות לאחר שמלאו לו 18).

כיצד תקבלו כסף מחברות הביטוח אם נפצעתם בפעולות ניקיון:

אזרחי ישראל מנקים את ביתם על בסיס יומי/שבועי כדבר שבשגרה ובזמן החגים הדבר נעשה אף במלוא הכוח והמרץ. ב-99.9% מפעולות הניקיון לא קורה לאנשים דבר והעניינים מתנהלים כסדרם. עם זאת, חשוב לדעת ולהפנים, כי כמעט כל פעולת ניקיון בבית כרוכה בסיכון כל שהוא וישנן מספר מצומצם של עבודות ניקיון, אשר הסיכון בהם הינו ממשי.

כתבה זו אינה מדברת על ניקיון באמצעות סנפלינג, אלא בניקיון רגיל וטבעי, אשר נעשה על ידי כל אדם המסוגל לכך.

דוגמא מצוינת לניקיון בסיכון גבוה, הוא ניקיון עם חומרי ניקוי חזקים במיוחד. למרבה הצער, קיים מספר לא מבוטל של מקרים, אשר גרמו לפגיעה בעין ואף חלילה לעיוורון אצל אנשים שהשתמשו בתרסיסים שונים, אשר מכילים חומרים מסוכנים.

במידה ונגרם לכם או לבני משפחתכם נזק על ידי שימוש במוצר, ניתן לעיתים לבדוק את האפשרות לתבוע את החברה המייצרת/משווקת המוצר בגין הנזק וזאת דרך חוק האחריות למוצרים פגומים (התביעה אפשרית במידה והמוצר פגום). דרך נוספת היא תביעה מכוח פקודת הנזיקין בגין רשלנות של היצרן וזאת דרך טענות שונות כגון אי כתיבת אזהרה על המוצר, כתיבת אזהרה באותיות קטנות או בשפה שאיננה עברית וכדומה.

כמובן שאם יש ברשותכם ביטוח תאונות אישיות או ביטוח של אובדן כושר עבודה, תצטרכו רק להוכיח את עצם התרחשותה של התאונה (בביטוח תאונות אישיות) וכי איבדתם את יכולתכם לעבוד (בביטוח אובדן כושר עבודה), ולא תצטרכו להוכיח כי המוצר פגום או כי היצרן התרשל מסיבה כל שהיא.

במידה והחלקתם בבית תוך כדי ניקיון, בדרך כלל לא יהיה גורם מעוול שאותו ניתן יהיה לתבוע, אך ניתן יהיה כמובן להפעיל את פוליסות הביטוח הרלוונטיות שברשותכם.

חשוב מאוד לדעת, כי יש לפנות באופן מיידי לטיפול רפואי בעניין זה ושירשם כיצד נפצעתם, שכן במידה ולא תעשו כן, חברות הביטוח עלולות לטעון טענות שונות כנגדכם.

במידה והפציעה התרחשה בפעולות ניקיון במסגרת בית ספרית, ניתן כמובן להפעיל את פוליסת ביטוח תאונות תלמידים, וכן לעיתים קרובות ניתן גם לתבוע את משרד החינוך/גורם אחר, וזאת בגין רשלנות שגרמה לפציעת התלמיד.

פציעות של נופשים במהלך שייט:

נושא אשר כמעט ולא מדברים עליו הוא פציעות של נופשים באוניות נופש, אשר משיטות כמויות גדולות של אנשים.

רבים מהאנשים קוראים את הפרסומים על אוניות הנופש, על יעדי ההפלגה ועל הפעילויות וההופעות שמתקיימות בזמן ההפלגה, אך אין להם מושג כי בהפלגות רבות מתרחשים אירועי פציעה של נופשים.

פציעה שכיחה ביותר בזמן שייט היא פציעה הנובעת מהחלקה. אנשים רבים שוברים ידיים, רגליים ושאר איברים, זאת כתוצאה ממים אשר מצויים באוניה, או מחומר ניקוי שלא נשטף היטב.

כבר נקבע בפסקי דין רבים, כי על צוות של אוניית נופש, מוטלת חובת זהירות מוגברת לדאוג כי אוניית נופש תהא מתוחזקת היטב ויבשה ככל שניתן. כאשר אדם מחליק ונפצע באונייה, הוא יכול לטעון מספר דברים, בין היתר, כי שילוט המזהיר מפני החלקה אינו קיים, או לוקה בחסר. כן, ניתן לטעון להיעדר אמצעים אשר מונעים החלקה – כמובן במידה ולא היו קיימים כאלה.

פציעות נוספות שקיימות באוניות נופש הן פציעות אשר נובעות מנפילות של חפצים על נופשים. ככלל, אוניה מצטיירת כדבר רגוע ושליו אשר שט על פני המים. אולם, בין רגע הדבר עלול להשתנות והאוניה יכולה להיטלטל מצד אל צד.

במידה ונפצעתם מחפץ בספינה אשר נפל עליכם כתוצאה מהיטלטלות (או כתוצאה מגורם אחר), תוכלו לטעון כי צוות הספינה היה צריך לצפות את האפשרות כי חפץ זה יפגע בנופש, ולכן עליו הייתה מוטלת המשימה לקשור את החפץ, או להזיזו למקום מבטחים.

חשוב להדגיש, כי לא כל פציעה באונייה מייצרת תביעה אוטומטית נגד הספינה עצמה. נופשים צריכים להיזהר, כאשר הם נמצאים במקום לא מוכר ובעל פוטנציאל למפגעים רבים.

עם זאת, קיימת חובת זהירות של בעל האונייה ושל צוות האונייה, לדאוג לביטחון הנופשים ולכך שישובו הביתה בשלום.

יש לציין, כי כמעט כל בעל אוניית נופש, מחזיק בפוליסת ביטוח, זאת במידה ואחד הנופשים נפגע במהלך השייט.

ביטוח חובה, צד ג' ומקיף:

אנשים רבים שאני פוגש מתבלבלים פעם אחר פעם בהבדלים בין ביטוחי הרכב השונים. בלבול זה עלול להיות קריטי, שכן במידה ולא עשיתם ביטוח רלוונטי עבורכם, הדבר עלול להיות לעת צרה בעוכריכם – עד כדי פשיטת רגל או נזק כספי בלתי הפיך.

במאמר זה נעשה מעט סדר בהבדלים בין ביטוחי הרכב השונים:

ביטוח חובה – כשמו כן הוא, חובה לעשות ביטוח לכל רכב בישראל. נהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף הינה עבירה פלילית ואף עשויה לשלול את הפיצוי בגין נזקי הגוף. ביטוח החובה מקנה פיצוי כספי במידה ונפגע בתאונת דרכים נהג הרכב, נוסע הרכב או הולך רגל.

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים הוא תובע את ביטוח החובה שלו בגין נזקי הגוף שנגרמו לו. נוסע ברכב תובע את ביטוח החובה של נהג הרכב וגם הולך הרגל תובע את ביטוח החובה של נהג הרכב.

במידה ונהג הרכב נהג ללא ביטוח חובה בתוקף, תובע הנוסע/הולך הרגל את "קרנית" (גוף מטעם המדינה שנותן פיצוי לנפגעים בתאונות דרכים כאשר נהג הרכב נהג ללא ביטוח/תאונות פגע וברח). לאחר שקרנית משלמת את הכסף היא תתבע את נהג הרכב באופן אישי וזה האחרון יצטרך לשלם לקרנית את כל סכום הפיצוי אותו שילמה לנוסע/הולך הרגל, כולל הוצאות משפט וכדומה.

ביטוח צד ג' – ביטוח שמכסה פגיעה ברכוש של צד שלישי. אנשים רבים טועים לחשוב כי מדובר רק בנזק לרכבים אחרים, אך ישנן תאונות רבות בהם אנשים פוגעים בעמודי חשמל, חנויות ודברים נוספים שעולים על כל דמיון. נהיגה ברכב ללא ביטוח צד ג' עם כיסוי הולם (הסטנדרט הוא כיסוי של עד 500,000 שקלים לנזק), תגרום לנהג הרכב סיכונים בלתי סבירים בדרכיו, אשר עלולים להביא לכדי פשיטת רגל או התרוששות.

חשוב לציין, כי את הביטוח מפעילים רק כאשר נהג הרכב אשם בתאונה. במידה והוא אשם, יצטרך לשלם רק את עלות ההשתתפות העצמית (ועליית הפרמיה העתידית) וחברת הביטוח תשלם את יתרת התשלום.

ביטוח מקיף – ביטוח שמכסה נזקים שנגרמו לרכב שלכם, לרבות נזק כולל לרכב שמוביל להשבתתו וכן במקרה בו נגנב הרכב. יש לציין כי ביטוח מקיף כולל גם ביטוח צד ג'.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן