פגיעה נפשית כתוצאה של נפילת טילים

כפי שהתברר לאזרחי מדינת ישראל פעם נוספת אך לאחרונה, כנראה שמדינת ישראל איננה שוכנת סמוך לשוויץ, אלא היא מצויה תחת איום מתמיד של טילים ורקטות מצד השכנים.

הסכסוך עם השכנים אינו מסתכם בתשלום של ועד הבית, אלא הוא סכסוך המהווה סכנה קיומית של ממש על מדינת ישראל.

במידה ונפלה סמוך אליכם רקטה וגרמה לכם פגיעה נפשית כל שהיא, ניתן לקבל פיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי וזאת בגין העובדה שהנכם נפגעי פעולת איבה.

תחילה, עליכם לקבל אישור מ"הרשות המאשרת" של משרד הביטחון, כי פגיעתכם עונה על הגדרות החוק של נפגעי פעולות איבה. לאחר שקיבלתם את האישור הנ"ל, עליכם להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת תגמול במהלך הטיפול הרפואי ובהמשך עליכם להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות.

המוסד לביטוח לאומי יזמן אתכם לוועדה רפואית וזאת לשם קביעת נכות נפשית, כתוצאה של פעולת האיבה. במידה וייקבעו לכם בין 0 ל-9 אחוזי נכות – לא תקבלו דבר מהביטוח הלאומי. במידה וייקבעו לכם בין 10 אחוזים ל- 19 אחוזי נכות, תקבלו מענק כספי חד פעמי מהביטוח הלאומי. במידה וייקבעו לכם 20 אחוזי נכות ומעלה, תקבלו מהביטוח הלאומי קצבה כספית חודשית.

יש להדגיש, כי במידה והתוצאה של הוועדה הראשונה של הביטוח הלאומי איננה משקפת את נכותכם הנפשית שנגרמה מפעולת האיבה, ביכולתכם להגיש בתוך 60 ימים ערר לוועדה הרפואית העליונה, שם ייבדקו מחדש את מצבכם ואת תוצאות הוועדה.

חשוב לדעת, כי מומלץ במקרים מסוימים להגיע לוועדה עם חוות דעת רפואית פרטית, וזאת על מנת שהביטוח הלאומי יפסוק אחוזי נכות גבוהים יותר ותקבלו פיצוי גבוה יותר.

יש להבהיר, כי המענקים והקצבאות של נפגעי פעולות איבה נחשבים לגבוהים באופן יחסי, לעומת המענקים והקצבאות שמשלם המוסד לביטוח לאומי במקרים אחרים. כך שמשתלם לנהל את התיק באופן ראוי וזאת על מנת שתוכלו למקסם את סכום הפיצוי.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן