פיצוי בגין נזקי רכוש לאחר תאונת דרכים

בשונה מנזקי גוף בתאונת דרכים (שם אין זה משנה מבחינת דיני הנזיקין מי אשם או לא אשם בתאונה – כל עוד כל המסמכים בתוקף, תמיד יש פיצוי כספי), כאשר קיים נזק לרכוש (רוב הפעמים נזק לרכב), הרי שהגישה המשפטית, את מי לפצות על נזק הרכוש ובאילו סכומים, נסמכת על פקודת הנזיקין ובעצם מחפשת מי אשם באירוע התאונה ואיזה נזק לרכוש נגרם בתאונה.

במידה ומישהו פגע ברכבכם בתאונת דרכים (והוא אשם כמובן), הרי שיש לכם דרך מצוינת להיפרע ממנו ולקבל את הפיצוי עבור שווי הרכב. תחילה, מומלץ לפנות לחברת הביטוח של הנהג הפוגע, על מנת שזו תפצה אתכם עבור הנזקים. בדרך כלל, אם הנהג הפוגע לא מכחיש את אחריותו לתאונה, הרי שחברת הביטוח של הנהג הפוגע (ביטוח צד ג'), לא תערים קשיים ותיתן לכם את הפיצוי המגיע לכם.

במידה והנהג הפוגע מכחיש את אחריותו לתאונה וחברת הביטוח שלו ממאנת לשלם את הפיצוי הכספי, עליכם לפנות לשמאי רכב פרטי לצורך ביצוע חוות דעת. שמאי הרכב יאמוד את הנזקים שנגרמו לרכב וכן יאמוד את ירידת הערך של הרכב (במידה וקיימת כזו).

לאחר מכן, עליכם להגיש תביעה כספית לבית המשפט בצירוף חוות הדעת. ניתן להכניס לכתב התביעה גם רכיב הפסד שכר בעקבות כל ה"טרטור" שנבע מהנזק לרכב, עלות רכב חלופי (במידה וקיימת כזו), וכן עגמת נפש בגין הנזק שנגרם לרכב ומה שלווה בעקבותיו.

לאחר הגשת כתב התביעה על ידי התובע והגשת כתב ההגנה על ידי הנתבע, יזמן בית המשפט את הצדדים לדיון והם יטענו לפניו. בדרך כלל כאשר מדובר בנזקי רכוש לרכב, מתנהל דיון אחד בבית המשפט (משך כשעה) ולאחריו מכריע בית המשפט בעניין.

בדיון עצמו עומדים שני הנהגים על דוכן העדים ונחקרים כל אחד בתורו אודות נסיבות התאונה. מי שיימצא אשם בתאונה ייאלץ לשלם לנהג השני (או שחברת הביטוח תשלם – במידה ויש ביטוח צד ג') פיצוי כספי בגין כל הנזקים בתאונה.

במידה ונגרם לכם נזק גדול לרכב, הרי שמומלץ להיעזר בעו"ד שעוסק בתחום, וזאת על מנת שתשיגו את התוצאה המקסימלית בניהול התיק.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן