פיצוי כספי לנפגעי תקיפה מינית

למרבה הצער, במדינת ישראל ישנם אנשים רבים שעברו תקיפה מינית. אין הכוונה רק לנשים בלבד, כי אם גם לגברים וילדים. בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בעונשי המאסר אשר נפסקים לתוקפים וכיום ניתן למצוא טווח ענישה גבוה יחסית לתוקפים מינית.

במאמר זה לא נדון במישור הפלילי של עניין התקיפה, אלא נדון במישור הנזיקי ובפיצויים לנפגעי תקיפה מינית.

מה התהליך בדרך לקבלת פיצויים לנפגעי תקיפה מינית?

כאשר נפגע אדם בתקיפה מינית, הוא צריך להתלונן במשטרה בעניין ואז המשטרה חוקרת את המקרה ומגישה כתב אישום כנגד התוקף.

פיצוי כספי לנפגעי תקיפה מיניתלאחר שניתן גזר דין כנגד התוקף, יש להמתין 45 ימים עד שפסק הדין יהיה סופי וכזה שלא ניתן לערער עליו. בתום התקופה הנ"ל יש לנפגע טווח זמן של 90 ימים להגיש "תביעה אזרחית נגררת" כנגד התוקף ולקבל ממנו פיצוי כספי. היתרון בהליך של התביעה הנגררת הוא שפסק הדין הפלילי הופך להיות ראיה מוחלטת במשפט האזרחי.

אפשרות נוספת היא לתבוע את התוקף עד 7 שנים מיום האירוע וזאת כפי שנעשה בכל תביעה רגילה. היתרון בהליך זה הוא שניתן להגיש את התביעה גם כנגד צד ג' (בניגוד להליך בתביעה אזרחית נגררת) וזאת כגון מועדון בו הייתה תקיפה מינית וכיו"ב. החיסרון בהליך זה הוא שפסק הדין בהליך הפלילי כנגד המורשע מהווה ראיה לכאורה בלבד, ובמידת הצורך ניתן לפתוח את נסיבות התיק ולבחון מחדש את עניין התקיפה המינית.

חשוב לדעת, כי וויתור על תביעה אזרחית משמעה פעמים רבות ויתור על סכומי כסף ניכרים ביותר. כמובן שככל שהאירוע חריף יותר והנזק גדול יותר, כך הפיצוי יהיה משמעותי ביותר. פעמים רבות נפסקו סכומי פיצויים לנפגעי תקיפה מינית בסכומים של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים.

גובה פיצוי כספי לנפגעי תקיפה מינית

מי שנפגע כתוצאה מהטרדה מינית או כתוצאה של מעשים מגונים (וכן בנסיבות מסוימות אחרות), יכול לפעול אף לפי חוק מניעת הטרדה מינית ולתבוע מהמטריד פיצויים לנפגעי תקיפה מינית עד 50,000 ₪ ללא צורך להוכיח את הנזק שנגרם.

יש לבצע את כל ההליכים הנ"ל באופן מחושב ומקצועי, שכן ניהול נכון של תיק יכול להניב פיצוי כספי לנפגעי תקיפה מינית בסכומים ניכרים ביותר, אשר במקרים מסוימים, יכולים "לסדר" מבחינה כלכלית את הנפגע לכל ימי חייו.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן