פיצוי של רבע מיליון שקלים – משאית פגעה בעמוד תקשורת וכבל נפל על פניה של אישה

בבית משפט השלום בפתח תקווה ניתן לאחרונה פסק דין.

פסק דין מדבר על אישה בת 61 שהייתה מפעילת תחנת שק"ם בבסיס צבאי.

יום אחד נהג משאית הגיע לבסיס כדי לפרוק סחורה, נסע לאחור פגע בעמוד תקשורת ואחד הכבלים של עמוד התקשורת נפל בעוצמה ופגע באישה.

האישה ניהלה את ההליך מול המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה, שם קבעו לה 35.2% נכות משוקללת המורכבת מ – 10% נכות נפשית, 20% נכות אורתופדית ו- 10% נכות בגין צלקת ניתוחית.

לאחר מכן וכאשר הסתיים ההליך מול המוסד לביטוח לאומי, הגישה האישה תביעה מול ביטוח החובה של המשאית.

חברת הביטוח טענה שלא מדובר בתאונת דרכים, שכן לפי הדו"ח הצבאי המשאית פגעה בעמוד התקשורת, העמוד נפל ואיתו הכבלים ורק אז נתקלה האישה בכבלים ונפגעה בראשה.

גם האישה וגם נהג המשאית הובאו לבית המשפט לחקירה. האישה טענה שהכבל הועף על פניה ואילו נהג המשאית טען שהאישה נתקלה בכבלים בראשה בערך רבע שעה לאחר התאונה.

בית המשפט בחן את העדויות והעדיף את עמדת האישה שנפגעה על פני עמדת נהג המשאית. בית המשפט קבע כי האישה אכן נפגעה מכבל שהשתחרר בעוצמה על פניה בעקבות נפילת עמוד התקשורת מפגיעת המשאית.

בית המשפט קבע כי מדובר בתאונת דרכים לפי ההגדרה בחוק. יש לציין, כי התאונה עצמה הוכרה כתאונת דרכים, למרות העובדה שלא היה כל מגע בין המשאית לבין האישה שנפגעה.

לאחר ניכויי כל הכספים שקיבלה האישה מהמוסד לביטוח לאומי (550,000 שקלים), נקבע כי האישה תפוצה על ידי ביטוח החובה של הרכב בסכום של 251,000 שקלים בצירוף הוצאות ושכר טרחה ובסך הכל סך של 290,000 שקלים.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן