פציעות בשורש כף היד

לפציעות בשורש כף היד יש אופי מיוחד. כאשר אדם שובר את שורש כף היד המצב לעולם לא יחזור לקדמותו במאת האחוזים. שורש כף היד הינו מקום רגיש ביותר בגוף האדם ובמידה ואדם בוגר שובר את שורש כף היד, כמעט תמיד תיקבע לו נכות מסוימת בגין פגיעה זו. ניתן לראות באופן סיסטמתי, כי כאשר אדם שובר את שורש כף היד פעם אחת, הוא כמעט תמיד ישוב לשבור את שורש כף היד באותו המקום. גם אם לא ישבור את שורש כף היד פעם נוספת, הרי שהוא ירגיש כאבים רבים שם, חוסר נוחות וקשיון בתנועה.

אף אצל קטינים המקום רגיש ביותר. הדבר ידוע כי החלמה של ילדים היא דבר מופלא ובאופן שלא ניתן להבין. ילדים רבים נפצעים בצורה לא קלה כלל, אך לאחר מספר חודשים הם מבריאים כאילו מעולם לא היה דבר.

עם זאת, למרבה הצער, בגלל העובדה כי שורש כף היד הינו מקום רגיש ביותר, הרי שגם אצל ילדים ניתן לראות באופן עקבי כי גם לאחר זמן, פעמים רבות, נותרת נכות מסוימת בעקבות אותה פגיעה בשורש כף היד.

גם בתי המשפט בישראל מייחסים חשיבות אחרת לפגיעה בשורש כף היד. פעמים רבות ניתן יהיה לראות כי פגיעה בשורש כף היד תוביל לפיצוי גבוה יותר של הנפגע, שכן בית המשפט יקבע כי קיימת לנפגע נכות תפקודית גבוהה, אשר תפריע לו למצות את כושר השתכרותו בעתיד.

הדבר מתגלה באופן ברור יותר, כאשר מדובר באדם שעבודתו הינה עבודה פיזית והוא עבר פציעה בשורש כף היד. אדם שעמלו מיגיעת כפיים, לאחר פציעה כזו קשה יהיה לו להמשיך לתפקד בעבודתו כבעבר ולעיתים הוא יצטרך לחפש אחר עבודה אחרת, אשר אין בה הפעלה של שורש כף היד.

במידה וספורטאי נפגע בשורש כף היד, הרי שמדובר בעניין שונה לחלוטין. פציעה של ספורטאי בשורש כף היד (במיוחד ספורט שקשור בידיים), יכולה להקנות לספורטאי פיצויי עתק, שכן לעיתים פציעה כזו יכולה להוות סוף הקריירה עבור הספורטאי. מה שאומר, כי הנכות התפקודית גבוהה לאין שיעור מהנכות הרפואית של הספורטאי. חשוב להבין, כי הפיצוי שניתן לנפגע בנזקי גוף אינו נגזר מנכותו הרפואית כי אם מנכותו התפקודית.

חשוב מאוד לדעת, כי כאשר אדם נפגע בשורש כף היד, יש לנהל נכון את התיק בבית המשפט ולטעון את הטענות הנכונות לגבי תפקוד הנפגע, שכן לעיתים מדובר על פערי פיצוי של עשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן