פציעות ופגיעות של ילדים בבית מלון

משפחות בישראל נופשות בבתי מלון כדבר שבשגרה. ההורים מבלים עם ילדיהם בבתי מלון ברחבי הארץ ונהנים במלון על מתקניו השונים.

אולם, חשוב לזכור כי הניסיון מלמד שבתי מלון מהווים קרקע פורה לפציעות של ילדים. מרבית הפציעות מתרחשות בבריכה ועל שפת הבריכה. תאונות רבות קורות לילדים בעקבות החלקה ממים המצויים בשפת הבריכה וסביבתה. תאונות נוספות מתרחשות בבריכה כתוצאה מחפצים חדים ומזכוכיות שבורות, אשר מחפשות רגליים יחפות בכדי להיכנס אליהן.

לא עלינו, אך לעיתים קורות תאונות קשות יותר, בהן ילד טובע בבריכה או שנפצע כתוצאה מקפיצה למים.

תאונות נוספות מתרחשות במלונות, כאשר ילדים רצים בחדר האוכל של המלון ולא נזהרים ממכשירי חשמל חמים או ממזון שנפל על הרצפה. כן, תאונות מתרחשות בחדרי המלון כתוצאה מנפילה של מדפים או ממפגעים המצויים בחדר.

לעיתים כשמחפשים בגוגל רואים באתרים דוגמת פייסבוק, וואלה, YNET, יוטיוב ו – MAKO, סרטונים מצחיקים על נפילות של ילדים בבריכות ובבית מלון. הסרטונים רק מתארים את מצב הפארודיה, אך אינם מממחישים את הפגיעות הקשות שאירעו לילד ואת העובדה כי במקרים מסוימים הילד אף יצטרך את המוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת קצבת נכות.

תאונות אלו עלולות להותיר נכות לילד, קרע במיניסקוס, קרסול, שרירים, כף רגל, גב, צוואר וכמובן כאב מתמשך.

כאשר ילד נפצע בבית מלון ניתן לפעול בשני מישורים משפטיים. האחד, תביעה מכוח פוליסת ביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר, אשר חלה 24 שעות ביממה וללא קשר האם הילד נפצע בבית הספר או מחוצה לו. המישור השני, הוא בחינת אפשרות לתבוע את המלון מכוח פקודת הנזיקין בגין רשלנות המלון. כל אירוע פגיעה צריך להיבחן לגופו מבחינה משפטית על ידי עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין, אשר יבדוק האם האירוע נבע כתוצאה מרשלנות המלון (חלקית או מלאה) ואז יתחיל בהליך משפטי כנגד בית המלון.

חשוב לזכור, כי תביעה מכוח חוק חוזה הביטוח מתיישנת רק כאשר הקטין מגיע לגיל 21 שנה (3 שנים מיום שמלאו לו 18 שנה) ותביעה מכוח פקודת הנזיקין מתיישנת רק כאשר הקטין מגיע לגיל 25 שנה (7 שנים מיום שמלאו לו 18 שנה).

יש להוסיף, כי במידה וקטין נפצע ונגרמה לו נכות מסוימת (פיזית או נפשית), ניתן לקבל סכומים ניכרים ביותר, אשר עומדים לעיתים על עשרות או מאות אלפי שקלים. לכן מומלץ לנהל תיקים אלו בחוכמה ובסבלנות וזאת בכדי למקסם את סכום הפיצוי.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן