שאלות ותשובות בנוגע לפיצויים בעקבות תאונות דרכים

אבקש לשתף אתכם בשאלות נפוצות בנוגע לתאונות דרכים וכמובן בתשובות על השאלות. שאלות נבחרות אלה אני נשאל פעמים רבות מדי יום. דבר זה מעיד על כך שקיים בלבול רב בנושא של פיצויים בעקבות נזקי גוף בתאונות דרכים.

על בסיס השאלות והתשובות, תוכלו לדעת מהו מצבכם המשפטי וכיצד עליכם לפעול כאשר נפגעתם אתם או משפחתכם בתאונת דרכים:

 

שאלה:

בעודי נוהגת המתנתי שיתחלף הרמזור, כשלפתע הגיע רכב מאחור ופגע ברכבי. כתוצאה מהתאונה נפגעתי פגיעה פיזית. האם עלי לתבוע את הביטוח של הרכב הפוגע כדי לקבל פיצוי בעקבות נזקיי הגופניים?

תשובה:

לא ולא, טעות זו היא נפוצה. כאשר אדם נפגע פגיעה פיזית בתאונת דרכים, עליו לתבוע את ביטוח החובה שלו, וזאת על מנת שיוכל לקבל פיצוי עקב נזקיו הגופניים. תביעה נגד נהג הרכב הפוגע תיעשה רק בגין נזקי רכוש ולא בגין נזקי גוף.

שאלה:

ילדי התפרץ למעבר חצייה ולמרבה הצער נפגע על ידי רכב. האם הוא יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי גופו, למרות שהתאונה אירעה באשמתו?

תשובה:

בוודאי שהוא יהיה זכאי לפיצוי. בתאונת דרכים (נזקי גוף) לא משנה מי אשם בתאונה. האחריות על נהג הרכב היא מוחלטת ובנך יהיה זכאי לפיצויים מביטוח החובה של נהג הרכב.

שאלה:

נפגעתי בתאונת דרכים פגיעה קלה ביותר, פניתי לחדר מיון וגילו שהכל תקין. לאחר מכן לא הרגשתי כל כאב ולא פניתי לטיפול רפואי נוסף. האם אהיה זכאי לפיצוי כל שהוא מחברת הביטוח?

תשובה:

בוודאי. אומנם לא תתעשר כתוצאה מהאירוע, אך בניהול נכון של התיק ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח בסדר גודל של אלפי שקלים.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן