שמונה עצות כיצד תתנהלו מול משרד הביטחון

למרבה הצער, חיילים, שוטרים וסוהרים שנפצעים או חולים בשירות, עומדים לעיתים חסרי אונים מול משרד הביטחון (קצין התגמולים) ואינם יודעים כיצד לעמוד על הזכויות המגיעות להם.

אבקש לשתף אתכם בשמונה עצות זהב, כיצד תתנהלו מול משרד הביטחון במידה ונפצעתם או חליתם:

 

  1. דיווח – כל פציעה מול כל גורם מסוים (ביטוח לאומי, תאונות תלמידים, תאונות דרכים, תאונות כלליות וכדומה) מחייבת דיווח מיידי. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מתנהלים מול משרד הביטחון. ישנן תביעות רבות שקצין התגמולים דוחה רק בגלל שהנפגע לא דיווח בזמן המהיר ביותר על האירוע.
  2. הכרה על ידי משרד הביטחון – עוד בטרם פונים לשאלת הנזק, קצין התגמולים צריך להכיר בכך שהחבלה/מחלה אירעה תוך כדי השירות והחשוב מכל – בגלל השירות. ללא ההכרה הבסיסית של קצין התגמולים לגבי נסיבות האירוע, לא ניתן יהיה לעבור לשאלת הנזק.
  3. אחוזי הנכות – בדומה לתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, במידה ונקבעה נכות לנפגע המוכר על ידי משרד הביטחון והיא בשיעור של בין 0 לתשעה אחוזי נכות, לא יקבל הנפגע דבר ממשרד הביטחון (למעט ההכרה עצמה). במידה ויקבעו נכות לנפגע בשיעור של בין עשרה אחוזי נכות לתשעה עשר אחוזי נכות, אזי יקבל הנפגע פיצוי חד פעמי ממשרד הביטחון. במידה ויקבעו לנפגע נכות בשיעור של עשרים אחוזים ומעלה, יקבל הנפגע קצבה חודשית.
  4. תיעוד רפואי – הקפידו לשמור כל מסמך רפואי וכל צילום של בדיקה שעשיתם לאחר הפציעה/המחלה. כאשר תגיעו לוועדות הרפואיות הציגו את המסמכים הרלוונטיים למומחים בוועדה ועמדו על כך שהם מתייחסים למסמכים הללו בפרוטוקולים.
  5. רצף טיפולי – חשוב מאוד שתהיו מטופלים באופן קבוע. כאשר תגיעו לוועדות הרפואיות, יבחנו המומחים האם טופלתם באופן קבוע ורצוף, או שהזנחתם את הטיפול בעצמכם. הרצף הטיפולי וכמות המסמכים יכולים להשפיע באופן משמעותי על שיעור נכותכם.
  6. ערעור – אל תקבלו את החלטות קצין התגמולים כדבר מובן מאליו. במידה והחלטת קצין התגמולים אינה משקפת את מצבכם הרפואי, ערערו על ההחלטה לוועדה הרפואית העליונה או לבית משפט השלום, בשבתו כוועדת ערעורים (תלוי מה הסיטואציה המשפטית).
  7. טופס תביעה – הקפידו למלא את טופס התביעה ולוודא שרשמתם את כל הפרטים לעניין אירוע החבלה/מחלה. למילים ישנה משמעות עצומה וחשוב להבין כי במידה ורשמתם בטופס התביעה נתון מסוים, הוא ילווה אתכם לאורך כל הדרך בהתנהלות מול קצין התגמולים.
  8. עורך דין – ניהול תביעה מול משרד הביטחון הוא הליך מורכב בדרך כלל, אשר מצריך ידע, סבלנות ואורך נשימה. חשוב ביותר לבחור עו"ד אשר מצוי בהליכים מול משרד הביטחון וזאת על מנת שבסופו של יום תקבלו את כל זכויותיכם ושלא תקופחו.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן