תאונה על אופנוע – כיצד תקבלו כסף

עניין ידוע הוא כי רכיבה על אופנוע מסוכנת יותר מנסיעה ברכב. מבחינה סטטיסטית האפשרות להיפגע מרכיבה על אופנוע (נהג או נוסע), גבוהה במידה ניכרת מהאפשרות להיפגע בנסיעה בכלי תחבורה אחר. בדיוק מסיבה זו, ביטוח חובה באופנוע יקר באופן משמעותי מעלותו של ביטוח חובה ברכב פרטי.

אם נפגעתם בתאונת אופנוע ואפילו אם אתם אשמים בתאונה או שסתם נפלתם מהאופנוע, דעו כי מדובר בתאונת דרכים ומגיע לכם פיצוי בגין נזקי הגוף שקרו לכם. גם אם לא חבשתם קסדה בעת התאונה או שאפילו נתקעתם סתם כך בעמוד חשמל, דעו כי במידה ונפגעתם בגוף, אתם זכאים לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

עליכם להודיע למשטרה על התאונה ולאחר כשבועיים תקבלו טופס מהמשטרה, אשר מתעד את מקום ומועד התאונה, פרטי חברת הביטוח של הנהג, מספר הפוליסה ופרטי הנפגעים בתאונה.

נזקי תאונות אופנוע, מאופיינים פעמים רבות, מלבד בפגיעות אורטופדיות, גם בפגיעות נוירולוגיות ופגיעות בפנים, אשר מצריכות טיפול של מומחה פה ולסת/רופא שיניים.

חשוב להדגיש, כי במקרה של תאונת אופנוע קשה, אשר בעקבותיה אדם אינו מסוגל להתפרנס מעבודתו ו/או לפרנס את משפחתו, ניתן לקבל במקרים מסוימים "תשלום תכוף" – תשלום אשר משולם לנפגע על ידי חברת הביטוח מידי חודש בחודשו (עוד בטרם ניתן פסק דין ולעיתים עוד בטרם מוגשת תביעה לבית המשפט) והתשלום מקוזז מהסכום הסופי בסיום התיק. את הבקשה לתשלום תכוף יש להגיש תחילה לחברת הביטוח בליווי תצהיר מפורט על הכנסות והוצאות. לאחר שליחת הבקשה לחברת הביטוח יש להמתין משך של 60 יום ובמידה וחברת הביטוח מסרבת לשלם את התשלום ו/או משלמת תשלום נמוך ו/או מתעלמת לחלוטין מהבקשה, ניתן להגיש בקשה לתשלום תכוף לבית המשפט בליווי תצהיר.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, כי במידה ובית המשפט פוסק לנפגע תשלום תכוף, זמן התשלום לא יעלה על פרק זמן של שנתיים, אלא אם בית המשפט קבע אחרת מטעמים מיוחדים.

את הבקשה לתשלום תכוף רצוי להגיש עם המומחים בתחום, שכן ניתן לעיתים לקבל סכומים ניכרים ביותר מחברת הביטוח, עוד בטרם החליט בית המשפט על התיק ועל הנזקים בו.

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן