תשע עצות זהב להתנהלות נכונה מול המעביד לאחר תאונת עבודה

התנהלות נכונה מול המעביד לאחר תאונת עבודה יכולה להיות שווה לכם סכומים ניכרים ביותר. לעיתים, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה אינם מבינים עניין פשוט זה והדבר עולה להם סכומים של עשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים.

אבקש לשתף אתכם בתשע עצות זהב, כיצד להתנהל נכון מול המעסיק לאחר תאונת עבודה:

 

  1. דיווח. מיד לאחר תאונת העבודה דווחו למעביד על האירוע ואל תשתהו עם עניין זה. תיקים רבים של תאונות עבודה נדחים בגלל אי דיווח או בגלל דיווח מאוחר.
  2. טיפול רפואי. מיד לאחר תאונת העבודה בקשו מהמעביד לפנות לטיפול רפואי ראשוני ושמרו על התיעוד. גם אם מצבכם טוב יחסית, אל תוותרו על פניה לטיפול רפואי, על מנת שיבדקו מה מצבכם וייתנו לכם דיאגנוזה ראשונית.
  3. עדים. פנו אל מי שהיה נוכח באירוע התאונה ובקשו ממנו את פרטיו (שם מלא, כתובת וטלפון). יכול להיות מאוד כי בעתיד תצטרכו עדים אלו. במידה ופרטי העדים אינם ידועים לכם (העדים אינם שייכים למעביד, העדים סיימו את מקום עבודתם וכיו"ב), פנו למשאבי האנוש של מקום העבודה ונסו להשיג את פרטיהם.
  4. תצהירים. לאחר תאונת העבודה פנו באופן מיידי לעו"ד וזאת על מנת שיחתים את העדים על תצהירים מטעמכם. חשוב ביותר לעשות זאת במהרה, שכן עדים נוטים להיעלם איש איש לדרכו, לשכוח מה התרחש באירוע, או פשוט להתחרט על רצונם להעיד.
  5. תיעוד רפואי. שמרו על כל החומר הרפואי שלכם מיום התאונה – אתם עוד תזדקקו לו. במידה וקיים חומר רפואי במרפאה של המעסיק, בקשו ממנו את החומר הרפואי בהקדם האפשרי.
  6. תמונות. בהזדמנות הראשונה שיש לכם (מיד לאחר התאונה או לאחר מכן), צלמו תמונות ממקום המפגע בעבודה. קל מאוד להמחיש לבית המשפט אירוע תאונתי, כאשר הוא מגובה בתמונות צבעוניות.
  7. הקלטות. במידה והמעביד מודה באחריותו לתאונה, דאגו להקליט את שיחתכם עמו. לאחר קבלת התביעה מטעמכם, קיים סיכוי רב כי הוא יימלך בדעתו ויטען כי אין לו כל קשר לתאונה.
  8. ביטוח. אל תחששו להיכנס להליך משפטי מול המעסיק. ברוב רובם של המקרים למעביד קיים ביטוח רלוונטי. דבר זה יצריך אותו לשלם רק את עלות ההשתתפות העצמית ועלות הגדלת הפרמיה בתקופה שלאחר מכן.
  9. בחירת עו"ד. אל תתפתו לקחת עו"ד שימליץ עליו המעביד או שיקשר ביניכם. יכול להיות מאוד כי בהמשך הדרך תצטרכו לטעון טענות כנגד המעביד בגין רשלנות. לכן, רצוי מאוד כי לא יהיה כל קשר בין המעביד שלכם ובין עורך הדין שבחרתם.

 

שיתוף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן